וים השיקה כלי גיבוי בקוד פתוח

מומחים: התמיכה בפלטפורמת הווירטואליזציה תסייע לנוטניקס

וים (Veeam) השיקה את התמיכה שהבטיחה בפלטפורמת הווירטואליזציה המפותחת בקוד פתוח Proxmox. ההשקה, ציינו אנליסטים, מהווה "נתיב בריחה" עבור לקוחות VMware וכן מסייעת לנוטניקס (Nutanix).

התמיכה ב-Proxmox הגיעה עם השקת גירסה 12.2 של כלי הגנת הנתונים והגיבוי  Veeam Backup & Replication. כעת, הכלי יכול ליצור גיבויים בלתי ניתנים לשינוי של מכונות וירטואליות, המנוהלים באמצעות Proxmox, ולאחסן אותם בקרקע או בענן. הכלי מאפשר גם לשחזר מכונות וירטואליות מפלטפורמות וירטואליזציה אחרות, כולל vSphere של VMware, Nutanix AHV, Microsoft Hyper-V, או אפילו ענני Azure ו-AWS. גם גיבויים של שרתים פיזיים יכולים להתבצע בגרסה זו.

ג'יימס ווסטנדורף, מנהל השירותים הטכניים של מכללת לייק לנד – אוניברסיטה קטנה במדינת אילינוי בארה"ב, אמר: "עם השינויים האחרונים ב-VMWare נאלצנו להעריך מחדש איזה hypervisor לבחור עבור הדאטה סנטר שלנו. האמינו לי, זה מצב שאיש לא רוצה להיות בו". לדבריו, הגירסה החדשה של וים "תעזור לנו לעבור ל-Proxmox ותספק את השקט הנפשי שאנו צריכים בתקופות סוערות אלו".

דבריו של ווסטנדורף מתייחסים, ככל הנראה, לשני היבטים. האחד הוא, שלא ייתכן שמערך IT לא יוכל לאמץ מערך של שרתים וירטואליים, שחסרים בו כלי גיבוי חזקים, המותאמים לצרכים השונים של הארגון. עם התמיכה של וים בחבילת הקוד הפתוח של Proxmox, הסבירו אנליסטים, "ההחלטה הופכת קלה יותר". היבט שני הוא, ככל הנראה, הרישיונות החדשים של ענקית הווירטואליזציה מבית ברודקום (Broadcom), שדורשים דמי מנוי, אותם ניתן לרכוש רק החל מ-16 ליבות, כחלק ממוצרים רבים באותה חבילה אחת עם תמיכה. אנליסטים אמרו ל-The Register, כי "משמעות הרישיונות החדשים של VMWare היא שרוב הלקוחות משלמים יותר. VMWare מתעקשת שההצעות החדשות שלה מייצגות ערך טוב יותר ללקוחות לאחר שהוטמעו וכי חבילת ה-vSphere המוצגת כחלק מההיצע החדש שלה מייצגת ערך טוב יותר לאחר פריסה. לדברי החברה, חבילת הבסיס של vSphere הכוללת מחשוב ו-וירטואוליזציית אחסון וכן כלי ניהול – היא אידיאלית עבור אלה המתמקדים בווירטואליזצית שרתים. מכללת לייק לנד לא הסכימה לכך בבירור".

המהלך של המכללה מצטרף לחברות כמו Computershare, Geico ו- Boyd Gaming, שאישרו כי פרשו מ-VMWare.

נהנית נוספת מהגרסה החדשה של וים היא יריבה נוספת של VMware – נוטניקס. זאת בשל יכולת לשלב גרסה זו עם כלי הניהול Prism Central של נוטניקס ולקבל שיפור בהיבט האוטומציה – "מה שמהווה חלופה שימושית ואטרקטיבית יותר".

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, סיכם אחד האנליסטים, "טען בשבוע שעבר שתוכניתו למכור חבילות תוכנה הולכת כל כך טוב עד ש-85% מההכנסות מהמכירות מגיעות ממוצר הדגל – חבילת הבסיס לענן של VMWare. זה מספר נחמד, אבל רחוק מלהציג באופן מלא את ההתנהלות של ענקית הווירטואליזציה בבעלות החדשה שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים