נמשכות הצרות של מובילאיי: מפסיקה את פיתוח הלידאר ומפטרת עובדים

הפסקת פיתוח החיישן לרכבים אוטונומיים תחסוך למובילאיי מאות מיליוני דולרים ותביא לפיטורי עשרות עובדים ● מניית החברה צללה מתחילת השנה ביותר מ-70% ואינטל שוקלת למכור חלק מהאחזקות שלה בה

פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי.

מובילאיי מפסיקה את פרויקט פיתוח חיישן הלידאר, שאמור היה להיות מיועד לרכבים אוטונומיים. היחידה שמפתחת את הלידאר מונה 100 עובדים ונראה שרובם יפוטרו. החברה אמנם ציינה כי היא תנסה למצוא להם משרות בה, אולם חלק ניכר מהעובדים ביחידה הם פיזיקאים, ולא ברור עד כמה מובילאיי זקוקה לפיזיקאים בפעילויות האחרות שלה.

הפעילות צפויה להיסגר עד סוף השנה וסגירתה תחסוך למובילאיי מאות מילוני דולרים, שכן הפרויקט עולה לה 60 מיליון דולר בשנה והוא היה אמור להימשך עוד כמה שנים. זאת, ללא הכנסות ממנו כלל. בינתיים היא משתמשת בחיישן של אינוויז הישראלית, ששווי השוק שלה עומד על 88.5 מיליון דולר בלבד ומנייתה צנחה מאז תחילת השנה ב-80%.

גם מובילאיי נמצאת בתקופה לא טובה, והמנייה שלה צנחה מתחילת השנה ב-72%. בסוף השבוע האחרון ירד השווי של החברה אל מתחת ל-10 מיליארד דולר. בתחילת השנה היא סגרה את הפעילות הראשונה שלה עם היווסדה – מערכות התראה לנהגים כשהרכב שלהם סוטה מהנתיב או מתקרב קרוב מדי לרכב אחר. או אז, היא נפרדה מיותר מ-100 עובדים.

אינטל שוקלת למכור חלק מהמניות שלה במובילאיי

הצרות של מובילאיי גדולות עד כדי כך שבסוף השבוע דווח בבלומברג שאינטל שוקלת למכור חלק מאחזקותיה בחברה, שעומדות כיום על 88%. אינטל רכשה את מובילאיי ב-2017, באקזיט ענק בסכום של 15.3 מיליארד דולר.

במובילאיי ציינו כי "כחלק מהבחינה השוטפת של מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה לטווח הארוך, אנחנו סבורים שהדור הבא של לידאר FMCW הוא פחות חיוני למפת הדרכים של מערכות ה-Eyes off של החברה. הערכה זו מבוססת על מגוון נתונים, כולל התקדמות משמעותית ב-EyeQ6, המבוסס על תפיסת ראייה ממוחשבת, בהירות טובה יותר לגבי רמת הביצועים של טכנולוגיית רדאר הדימות המפותח בחברה, והמשך ירידה, טובה מהצפוי, בעלויות יחידות לידאר Time-of-flight של ספקים חיצוניים". בחברה הדגישו כי פעילויות פיתוח המוצרים האחרים שלה ממשיכות כסדרן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים