סמסונג מתכננת פיטורים נרחבים ברחבי העולם

שיעור המפוטרים עלול להגיע עד ל-30% בכמה מהיחידות של החברה - כך על פי רויטרס ● לא ברור כמה עובדים יפוטרו ובאילו מדינות

פיטורים - גם בסמסונג.

סמסונג מצטרפת לגל הפיטורים העולמי בהיי-טק ומתכננת לבצע קיצוץ נרחב בכוח האדם שלה עד סוף השנה – כך על פי דיווח שפורסם אתמול (ד') ברויטרס. בסוכנות הידיעות צוין כי חברות בנות של ענקית הטק הונחו לפטר כ-15% מכוח האדם שלהן במכירות ועד 30% במנהלה.

הפיטורים מתוכננים, על פי הדיווח, כמעט בכל העולם – ביבשות אמריקה, אירופה, אסיה ואפריקה, והם ישפיעו על כמה יחידות בסמסונג. יצוין שלא ברור באילו יחידות מדובר, מהו מספר העובדים שיפוטרו ובאילו מדינות.

בסמסונג טוענים כי הפיטורים – או, בלשונם, "התאמות של כוח אדם" – הם דבר שבשגרה, ונועדו להגביר את היעילות.

סמסונג סובלת מהאטה בעליות שלה בשוק השבבים, עד כדי כך שבשנה שעברה היא הגיעה לשיא שלילי של 15 שנים. בשוק הסלולר, הנתח שלה עומד על כ-19%, נכון לסוף הרבעון השני, לעומת 20.8% בסוף הרבעון הקודם ו-20.2% בתקופה המקבילה אשתקד. היא מתמודדת בשוק זה בתחרות קשה, במיוחד מול אפל ו-וואווי.

על פי אתר טק קראנץ', בין החודשים יולי ואוגוסט השנה נרשמה עלייה של כמעט פי שלושה במספר המפוטרים מההיי-טק ברחבי העולם: בעוד שביולי עמד מספר המפוטרים על כ-9,000, באוגוסט הוא הגיע ליותר מ-26 אלף.

שביתה בהודו

בתוך כך, עובדי מפעל הייצור של סמסונג במדינת טמיל נאדו שבהודו פצחו ביום ב' האחרון בשביתה, במטרה לקבל העלאת שכר, שעות עבודה טובות יותר וביטול המדיניות שאוסרת עליהם להתאגד בארגון עובדים. המפעל קיים 16 שנים ומעסיק 1,700 עובדים, שרק 60 מהם הן נשים. הוא מייצר טלוויזיות, מקררים ומכונות כביסה.

מרכז איגודי המסחר של הודו ציין כי "במשך 16 שנים, העובדים האלה לא יוצגו על ידי ארגון עובדים. הגישה, הביורוקרטיה, שיטות העבודה הפוגעניות ועומסי העבודה הביאו אותם לרצות להתאגד".

בסמסונג אמרו כי הם ישוחחו עם העובדים על טענותיהם וינהגו בהתאם לחוק במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים