אינטל ממשיכה לקצץ: מבטלת את סבסוד הסלולר לחלק מהעובדים בארץ

אחרי עשרות שנים, אינטל לא תסבסד עוד את חשבונות הסלולר לעובדים שהמכשיר הנייד איננו חיוני לעבודתם ● מדובר בעוד מהלך בשורת קיצוצים שהחברה מבצעת ● אינטל: "נותרים מחויבים לישראל"

אינטל.

אינטל ממשיכה לקצץ בהוצאות שלה, גם בישראל, והבוקר (א') החברה הודיעה לעובדים כי היא תבטל את סבסוד חשבון הסלולר של חלק מהם. זאת, לאחר עשרות שנים שבהן החברה מסבסדת את חשבונות הסלולר של עובדיה.

המהלך אמור להשפיע על חלק מעובדי מרכז הפיתוח של החברה בחיפה, פתח תקווה וירושלים. עם זאת, מימון הסלולר עבור עובדים שהשימוש בו חיוני לעבודתם, כגון עובדי ה-IT, מפעלי הייצור ואנשי השיווק והמכירות – לא ייפסק.

שורה של קיצוצים בהוצאות

אינטל, אחת החברות הרב לאומיות הוותיקות שפועלות בישראל, מעסיקה בארץ קרוב ל-12 אלף עובדים, מהם כ-8,000 עובדי פיתוח וכ-4,000 עובדי ייצור. היא מבצעת בימים אלה שורה של קיצוצים בהוצאות ברחבי העולם, לאור תוצאות עסקיות בעייתיות שהיא פרסמה בחודש שעבר, שכללו ירידה בהכנסות, זינוק בהפסד התפעולי ומעבר להפסד נקי של 1.6 מיליארד דולר. במסגרת מהלכים אלה, החברה הכריזה באחרונה על פיטורי 15% מעובדיה – ככל הנראה 17 אלף תקנים, אם כי היא לא מסרה באילו מדינות יפוטרו עובדים. כמו כן, אינטל החליטה להורות לעובדיה בישראל להחזיר את רכבי הליסינג. מהלך נוסף, שאותו אינטל שוקלת, הוא לבצע פיצול שלה לשתי חברות – אחת שתציע שירותי ייצור שבבים ושנייה שתעשה את שאר הפעילויות של אינטל.

גם מובילאיי, החברה הישראלית שאותה רכשה אינטל ב-2017 תמורת 15.3 מיליארד דולר, לא יודעת ימים יפים באחרונה, ובשבוע שעבר הודיעה כי היא מפסיקה את פרויקט פיתוח חיישן הלידאר, שהיה אמור להיות מיועד לרכבים אוטונומיים.

מאינטל נמסר כי היא "מבצעת באופן שוטף הערכות של פעילותה הגלובלית כדי להבטיח יעילות וניהול אחראי של המשאבים. איננו מגיבים לפרטים תפעוליים ספציפיים, אך אינטל נותרת מחויבת במלואה לישראל כאחד מאתרי הייצור והמו"פ המרכזיים שלנו. החלטותינו, כולל התאמות לתהליכים פנימיים ולהטבות, נובעות מתנאי השוק, דינמיקות עסקיות ואסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר לוי

    מי ששווה משהו כבר לא באינטל. נשארו רק המנהלים הכושלים ומקורביהם שבדכ מהנדסים בינוניים ומטה. בגלל זה אין עתיד לאינטל

אירועים קרובים