הבורסה לניירות ערך מטמיעה פלטפורמה של רד האט

מטרת הפרויקט: יצירת סטנדרטיזציית פיתוח ארגונית ● קובי אבנון מנהל תשתיות, SecOps ו-DevOps בבורסה, מספר על היתרונות שתפיק הבורסה מהטמעת פלטפורמת OpenShift של רד האט

קובי אבנון, מנהל תשתיות, SecOps ו-DevOps בבורסה לננירות ערך.

הבורסה לניירות ערך, בשיתוף אמת-דורקום, מטמיעה את פלטפורמת OpenShift של רד האט (Red Hat) מבית יבמ (IBM). הפרויקט, שהחל לפני כשנה וחצי וצפוי להסתיים בסוף השנה, נועד לשפר את תשתיות ה-IT בבורסה, להאיץ את תהליכי הפיתוח ולספק יכולות חדשניות לפיתוח מוצרים דיגיטליים חדשים; כך חשף היום (ד') קובי אבנון, מנהל תשתיות, SecOps ו-DevOps בבורסה, בשולחן עגול שערכה רד האט ישראל במשרדיה.

הבורסה לניירות ערך, אמר, "מהווה בית ל-536 חברות הנסחרות בה, קרוב ל-200 מהן הן ממגזרי ההיי-טק והביו-מד. היקף הכספים הנסחר בה מתקרב לטריליון שקלים, כ-963 מיליארדים. מדי יום מבוצעות במערכות המחשוב שלה כ-11.5 מיליון פקודות, המטפלות ביותר משישה מיליארדי שקלים, במניות ובאיגרות חוב".

לדברי אבנון, כל פעילות המסחר כיום מתבצעת באמצעות מערכות מחשוב מתקדמות המפותחות בבורסה. זו מונה כ-300 עובדים, ומערך ה-IT שלה הוא הגדול במחלקות ומונה קרוב ל-200 איש. "אנשים עדיין נוטים לחשוב שהבורסה זה מקום שבו הסוחרים צועקים", אמר, "אבל זה לא כך כבר 25 שנים. היום הכל נעשה דרך מערכות מחשב, והיבט המחשוב מאוד חשוב בשל הצורך הקריטי בשרידות, בזמינות ובביצועים גבוהים". הוא ציין, כי "פיתוח התשתיות של הבורסה הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית שלנו: לייצר מערכות דיגיטליות שתומכות בכל הפעילות העסקית של הבורסה, ובהתאם לסטנדרטים בינלאומיים".

לפני כ-20 שנה, סיפר אבנון, הבורסה התחילה להעביר את מערכות הליבה שלה, שהיו על גבי מערכות הפעלה VMS ו-Solaris – ללינוקס של רד האט. "הבחירה במערכות קוד פתוח נבעה מהיכולת לבצע התאמות לצרכים הנדרשים משרתי מסחר – בהיבטי ביצועים בזמן אמת, או קרוב לזמן אמת, אבטחת מידע וגמישות רבה בפיתוח. כיום, כ-40% מהשרתים בבורסה מבוססים על רד האט לינוקס".

"ב-2014", המשיך, "שולבה מערכת Satellite של רד האט לניהול מרכזי של השרתים, תוך הקפדה על תאימות מלאה בין סביבות הבדיקה והייצור, מה שאפשר לבורסה לשפר את הסטנדרטיזציה והקשחת אבטחת המידע. לפני כשנה וחצי החלה הבורסה בהטמעת פלטפורמת OpenShift, המאפשרת ניהול קונטיינרים במגוון עננים בצורה יעילה ומשולבת, תוך שמירה על סטנדרטיזציה ואבטחת מידע".

"המעבר ל-OpenShift מהווה שינוי תפיסתי עבור הבורסה", הסביר אבנון, "החלטנו לעבור מתפיסת 'הטוב שבמוצרים' (Best of Breed) לתפיסת פלטפורמה אחידה. זו מספקת לבורסה את כל הכלים הדרושים לפיתוח מהיר של מוצרים ושירותים חדשים, תוך יצירת תקן אחיד לכל צוותי הפיתוח, ה-DevOps והתשתיות – שפועלים לעיתים בשיטות עבודה וכלים שונים".

"אחד היתרונות המרכזיים של הפלטפורמה", ציין, "הוא ביכולת לנהל פיתוח של מיקרו-שירותים, וכך לספק ללקוחות הבורסה שירותים ומוצרים חדשים במהירות רבה יותר, או להוסיף יכולות למוצרים קיימים. המערכת מאפשרת למפתחים להיות עצמאים יותר בתהליכי הפיתוח, כך שניתן להקים סביבות עבודה נוספות תוך שעה בלבד – תהליך שארך בעבר כשבועיים".

לדברי אבנון, "בעת בחירת פלטפורמה יש לשים לב לכמה היבטים: בחירת שותף טכנולוגי מוכר ומקצועי, מידת הנוכחות של הפלטפורמה בשוק, מענה לאתגרי אבטחת מידע, יכולת מעבר לענן כשנרצה, ויכולות מיכון ואוטומציה, בדגש על התאמה לאסטרטגיה הארגונית".

אמת-דורקום היא שותפה ותיקה של רד האט בישראל ולה יותר מ-30 שנות ניסיון. היא מלווה את הבורסה מאז החלפת מערכות הליבה בבורסה ללינוקס – ועד היום. המהנדסים של אמת-דורקום, עם צוותי השירותים המקצועיים של רד האט, עבדו בשיתוף פעולה עם הבורסה – מהתכנון ומיפוי הצרכים ועד ליישום ברמה האפליקטיבית והיבטי אבטחת המידע. כך, צוותי המהנדסים של כל השותפים סייעו לבורסה להתגבר על האתגרים שעמדו בפניה, כגון יצירת אחידות בין צוותי הפיתוח והבטחת זמינות מרבית.

אבנון סיכם: "השלמת הפרויקט תאפשר מעבר מהיר ונוח יותר לענן, תמיכה במערכות מוטות ענן, כמו גם פיתוח מוצרים חדשים, שיניבו הכנסות נוספות לארגון. המערכת הראשונה שתעלה לייצור על גבי הפלטפורמה היא אתר מאיה – המשרת מאות אלפי גולשים בישראל. הפלטפורמה תאפשר לנו ליישם פרויקטים חדשניים, כולל בעולמות הקריפטו והבינה המלאכותית. אלה יכולים להוות מנועי צמיחה לבורסה באמצעות שירותים ומוצרים בקדמת הטכנולוגיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניר

    מסע ושותפות מדהימים. תודה קובי לך ולכל הצוותים המעורבים

אירועים קרובים