פתח תקווה – שיאנית התקנת מעבדות הדמיון במערכת החינוך

עד כה הוטמעו שבע מעבדות כאלה בבתי ספר בפתח תקווה, כחלק ממהלך של העירייה לעודד יישום והטמעה של פרויקט חדשנות במערכת החינוך בעיר ● מעבדות הדמיון הן מיזם כלל ארצי של קרן אתנה

מימין: ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, ונשיא קרן אתנה, אורי בן ארי.

העיר שנחשבת לשיאנית בהטמעת מעבדות דמיון במערכת החינוך בה היא פתח תקווה: עד היום הוטמעו בבתי ספר בעיר שבע מעבדות כאלה.
מעבדות הדמיון הן מיזם של קרן אתנה, בהובלת נשיאה, אורי בן ארי. הקרן פועלת להעצמת המורים על ידי הענקת אמצעים טכנולוגיים.

המעבדות פועלות בבתי הספר הבאים בפתח תקווה: התיכון השש שנתי רמון, חטיבות הביניים ברנר ומשה ארנס, בית החינוך פאול קור, בתי הספר היסודיים עין גנים והדר, ואולפנת אמית ישורון.

בנוסף למעבדות, פועלות בפתח תקווה עוד תוכניות של קרן אתנה: בכלל בתי הספר היסודיים בעיר פועלת תוכנית ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה, ובכל בתי הספר לחינוך מיוחד – תוכנית iPad לכל מורה לחינוך מיוחד. כמו כן, יש בפתח תקווה את מרכז החדשנות הטכנולוגית בחינוך הראשון מסוגו בישראל, שנפתח לפני כמה שנים.

"ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, רואה חשיבות רבה בקידום החדשנות בחינוך בעיר. הוא וצוותו, בהובלת סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בעירייה, אנה נבות, ומנהל מינהל החינוך, רמי הופנברג, שותפים עם קרן אתנה לקידום החדשנות בעיר", אמר בן ארי.

בטקס השקה של שתי מעבדות דמיון נוספות, שנערך באחרונה, ביקש גרינברג מקרן אתנה להטמיע מעבדות דמיון בבתי ספר נוספים בפתח תקווה.

מהי מעבדת הדמיון?

מעבדת הדמיון היא, על פי קרן אתנה, "מרחב תגליות אינטראקטיבי חדיש ואימרסיבי. במעבדה יש ארבעה מסכים, כולל על הרצפה, שמעצימים את החוויה והזיכרון לטווח ארוך. במערכת קיימים מאות מערכי שיעור בכלל נושאי הלימוד, אלפי סצנות ויכולת עצמאית של כל מורה להכין בקלות מערכי שיעור אימרסיביים אינטראקטיביים".

בן ארי ציין כי "מעבדת הדמיון מאפשרת לתלמידים ולמוריהם מרחב למידה חדיש ומתקדם, שבאמצעותו יכולים התלמידים להתנסות בדרכי לימוד חדשניות, שיאפשרו להם פיתוח מיומנויות של המאה ה-21".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים