ישראל ורומניה יקדמו מחקרים משותפים בתחומי חדשנות והיי-טק

כך סוכם בביקור שערכה ברומניה שרת החדשות, המדע והטכנולוגיה, שם נפגשה עם ראשי הממשל

מימין: שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, עם שר ההשקעות והפרויקטים האירופיים, אדריאן קאצ׳יו.

ישראל ורומניה יקדמו מחקרים משותפים בתחומי חדשנות, כגון בינה מלאכותית, אנרגיה, קוונטום וחקר החלל. כך סוכם עם שר המחקר והחדשנות של רומניה, בוגדן-גרויה איוון, במסגרת ביקור שערכה השבוע ברומניה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל.

הביקור של השרה התקיים בהמשך לביקורו של ראש ממשלת רומניה בישראל, מרצ'ל צ'ולאקו, לפני כשבועיים, שבמהלכו הביעו שתי המדינות רצון משותף להעמיק את שיתופי הפעולה במגוון תחומים.

שר המחקר הרומני גרויה הביע עניין במודל הישראלי של השקעות בחברות היי-טק ורצון להקים מודל דומה ברומניה. השרה גמליאל הזמינה אותו לביקור בישראל, והוא נענה בחיוב.

בנוסף, נפגשה השרה עם אדריאן קאצ'יו, שר ההשקעות והפרויקטים האירופיים, וסילביו וקסלר, נשיא הפדרציה של הקהילות היהודיות ברומניה.

בפגישתה עם השר קאצ'יו, הודתה השרה על תמיכת רומניה מאז ה-7 באוקטובר, ודנה בפוטנציאל לשיתוף פעולה. השר קאצ'יו הביע עניין רב בחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות, במיוחד בתחומי ההיי-טק והחדשנות. הוא ציין את הפוטנציאל הרב לשיתוף פעולה בפרויקטים משותפים במסגרת תוכניות האיחוד האירופי, והדגיש את החשיבות של העמקת היחסים הכלכליים בין ישראל לרומניה.

בפגישה נדונו האפשרויות להקל את כניסתן של חברות ישראליות לפעילות בתחום הבינה המלאכותית ברומניה עקב הגבלות רגולטוריות של האיחוד האירופי. כמו כן סוכם בביקור על שיתוף פעולה מחקרי בין אוניברסיטת טיטו מאיורסקו לאוניברסיטאות ישראליות. השרה הדגישה את חשיבות המאבק בחרמות ואנטישמיות בקמפוסים.

"החדשנות הישראלית והסכמי מו"פ דו-צדדיים חשובים דווקא כעת לאור האתגרים, ומאפשרים הזדמנויות לצמיחה", אמרה גמליאל בסיכום ביקורה, "רומניה היא שותפה מצוינת להידוק קשרי מדע, מחקר וחדשנות. אנו ממשיכים לרתום מדינות באירופה למאבק משותף בחרם המדעי על חוקרים וסטודנטים יהודים וישראלים". עוד ציינה השרה כי הפוטנציאל לייצוא ישראלי לרומניה בתחום ההיי-טק הוא עצום. "לישראל יש כ-6,500 סטארט-אפים פעילים, שיכולים להפיק תועלת ממיקור החוץ המתקדם של רומניה בתחום המו"פ, בעוד חברות רומניות יכולות לנצל את המומחיות הישראלית בהרחבת סטארט-אפים וטכנולוגיות מתקדמות", אמרה גמליאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים