עובדי אמזון: "מאוד לא מרוצים" מההוראה לחזור לעבודה מהמשרד

לאחר שמנכ"ל אמזון הודיע לעובדים כי החל משנת 2025 יהיה עליהם לעבוד מהמשרד חמישה ימים בשבוע – הם יזמו סקר בבליינד, שמעיד כי רוב העובדים "מאוד לא מרוצים" מההחלטה

מחזיר את העובדים לעבודה מלאה מהמשרד. אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון.

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, הודיע בשבוע שעבר לעובדים שיהיה עליהם לחזור לעבודה מהמשרד בכל חמשת ימי השבוע החל משנת 2025. מרבית העובדים, שהתרגלו כבר לעבוד במתכונת היברידית, "מאוד לא מרוצים" מן ההחלטה – לפי תוצאות סקר שנערך בקרב 2,585 עובדים על ידי בליינד (Blind) – קהילה מקוונת, שבה עובדים מאומתים יכולים לדון בתרבות העבודה שלהם באופן אנונימי.

בתזכיר על השינוי ששלח לעובדים, כתב ג'סי, כי "שמנו לב שקל יותר לחברי הצוות שלנו ללמוד, לתרגל ולחזק את התרבות שלנו, כשהם באותו מקום. שיתוף פעולה, סיעור מוחות והמצאה פשוטים ויעילים יותר".

בין ה-17 ל-19 בספטמבר, סקרה בליינד 2,585 "אנשי מקצוע מאומתים של אמזון" (בליינד טוענת כי היא מאמתת עובדים באמצעות כתובות דוא"ל) בארה"ב עם שאלות כן או לא לגבי המדיניות, ומצאה אי הסכמה נרחבת. לפי מסמכים רגולטוריים, בשנת 2023 היו לאמזון 1.5 מיליון עובדים במשרה מלאה וחלקית.

יוצרי הסקר ציינו בהקדמה, כי הם ישתפו את התוצאות עם ג'סי ומנהלים אחרים "כדי לספק להם תובנה ברורה על השפעתה של המדיניות הזאת על העובדים, כולל האתגרים שזוהו ופתרונות אפשריים".

לפי בליינד, 73% מעובדי אמזון שנסקרו אמרו שהם "שוקלים לחפש עבודה אחרת" בשל מדיניות החזרה לעבודה מהמשרד. יתרה מכך, 80% מהעובדים אמרו שהם מכירים מישהו באמזון ששוקל לחפש עבודה עקב המדיניות. מעניין לציין ש-32% אחוז מהעובדים דיווחו, שהם כבר מכירים מישהו שעזב בתגובה לשינוי הצפוי.

בליינד גם ציינה שחלק מהמשתמשים שלה הצביעו על אנשים שנשרו מראיונות עבודה בגלל שאמזון לא תאפשר עבודה מרחוק.

חלק מן העובדים המאוכזבים אף כתבו ברשתות החברתיות כי הם חוששים שאמזון נוקטת במדיניות החדשה מפני שהיא מעוניינת להקטין את מספר העובדים ובכך היא תגרום לרבים להתפטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים