IT תחת אש החיזבאללה

שרון אלפסי, מנהלת סניף אברא בצפון, מתארת את אתגרי התמיכה בהמשכיות העסקית של הלקוחות הארגוניים של החברה בצפון הארץ בשנה החולפת, מאז פתיחת המלחמה

שרון אלפסי, מנהלת הסניף הצפוני של אברא.

"למחרת פרוץ המלחמה, ב-8 באוקטובר, עשינו הערכת מצב. מיפינו מי מהלקוחות עובד ומי מתקשה לעבוד, ופעלנו סביב השעון כדי לאפשר לכלל הלקוחות הארגוניים שלנו להבטיח המשכיות עסקית ולעבוד ללא הפרעה. זאת, כאשר חלקם נאלצו להעתיק את פעילותם לאתר אחר. הלקוחות יושבים בגולן ובגליל, וחלק מהם מוגדרים כ-מל"ח (ר"ת משק לשעת חירום) – יצרניות מזון, ארגוני תובלה, מפעלי תעשייה ורשויות מקומיות", כך אמרה שרון אלפסי, מנהלת השלוחה הצפונית של אברא.

הסניף הצפוני של אברא יושב בקריית שמונה ומעניק שירותי IT ליותר מ-300 לקוחות ארגוניים בגליל ובגולן, עד חיפה. רבים מהלקוחות של החברה בצפון פונו, פונו חלקית או מצויים תחת הפגזות חוזרות ונשנות של טילי החיזבאללה, וכך גם רבים מעובדי החברה, שפונו אף הם מבתיהם.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה אלפסי כי "מטרת העל שלנו בתקופה מאתגרת זאת הייתה ועודנה כפולה: לתמוך בארגונים כך שיוכלו לקבל המשכיות עסקית מתמשכת, ולתמוך בעובדים, שעשרות מהם פונו מביתם. המשך העבודה הרציפה עשה טוב גם לעובדים, שהמשיכו לעבוד וזה שחרר אותם קצת מהלחץ של התקופה".

"מטה החברה סייע לעובדים בהיבטים שונים: עזרה למשפחות המגויסים למילואים, תמיכה נפשית, מתן מענה מלא ואפשרות לעבוד מכל מקום. במקביל, חלק מהעובדים התחילו לעבוד במשרדי אברא ברעננה", אמרה.

כך אברא מימשה את ההמשכיות העסקית במלחמה – גם בצפון

"כספקית שירותי IT ללקוחות הצפוניים היה ויש לנו יתרון לאורך ימי המלחמה, כי גם אנחנו צפוניים. כך, המשכנו להיות קרובים ומחוברים ללקוחות. זה מאוד סייע בתחילת הדרך, כשכולם חשו בלבול ונדרשו להבין איך לפעול במצב החדש. היינו שם כדי לעזור ולתת להם את הכלים להמשיך לנהל את העסקים שלהם", ציינה אלפסי.

לדבריה, "את ההמשכיות העסקית מימשנו במגוון אופנים: הקמנו ללקוחות אתרי גיבוי משניים ושלישיים, העברנו אותם לאירוח במתקני דאטה סנטר במרכז הארץ, העלינו את חלקם לענן הציבורי ומימשנו שלל פתרונות שסיפקו המשכיות עסקית בכל מצב. עוד הוספנו ללקוחות שכבות הגנה בעולם הסייבר, כמענה לגידול בהיקף המתקפות על כלל הארגונים בארץ".

הסניף הצפוני של אברא מעסיק 150 עובדים. במחצית 2021 היא רכשה את השליטה (60%) בענאגל ניהול (Anagal-Next), חברה מהגליל, לפי שווי של כ-20 מיליון שקלים. ענאגל, שהעסיקה בעת הרכישה כ-100 עובדים, עסקה בתשתיות חומרה, הטמעת מערכות ERP, מערכות ליבה ודיגיטל, אי-קומרס וכן סיפקה שירותי ניהול נתונים, שירותי פיתוח, הקמת פרויקטים טכנולוגיים ודיגיטציה.

לסיכום אמרה אלפסי כי "אני אופטימית ומאמינה שכאשר המלחמה תסתיים, יהיו לנו הרבה הזדמנויות עסקיות, שיביאו לקפיצת מדרגה בפעילות שלנו. יש בצפון פוטנציאל עסקי שלא מומש במלואו והוא יגדל ב-2025, כאשר יחל הליך השיקום של היישובים ויוזרמו לשם כספים. ככל שהמלחמה נמשכת – הדרישות מצד הלקוחות גדלות. המסר שהעברנו לעובדים וללקוחות הוא שיש לנו משימה – ונעמוד בה. זה סוג של ציונות חדשה – אנחנו מאפשרים לעסקים בצפון לפעול ולהמשיך להניע את גלגלי הכלכלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים