לטובת ה-AI: גוגל תרכוש אנרגיה מחברת גרעין קטנה

ענקית הטק תקנה כוח גרעיני מ-Kairos Power - חברת כורים גרעיניים מודולריים קטנה - לאספקת צרכי הבינה המלאכותית שלה ● לדבריה, כך תשיג מענה לדרישה הגוברת לאנרגיה נקייה ואמינה להפעלת טכנולוגיות AI מתקדמות

רוכשת אנרגיה נקייה יותר לטובת צרכי ה-AI שלה. גוגל.

ענקית הטק האמריקנית גוגל עשתה באחרונה צעד משמעותי לצורך תמיכה בדרישות האנרגיה הגוברות של טכנולוגיות ה-AI שלה, וחתמה על הסכם חלוצי עם Kairos Power לרכישת אנרגיה גרעינית מהכורים המודולריים הקטנים שלה. בבלוג החברה הסביר מייקל טרל, מנהל בכיר של תחום האנרגיה והאקלים בגוגל, כי היוזמה, שלדבריו מהווה הסכם תאגידי ראשון מסוגו, מדגישה את מחויבותה של גוגל להאצת המעבר לפתרונות אנרגיה נקייה.

הבינה המלאכותית: צרכנית חשמל תאוותנית במיוחד

אחת הסיבות העיקריות העומדות מאחורי תמיכתה של גוגל באנרגיה גרעינית מתקדמת היא הצורך במקורות חשמל חדשים לשם הנעת טכנולוגיות ה-AI. ההתפתחות העצומה הנוכחית של תחום ה-AI מניעה אמנם מחד פריצות דרך מדעיות משמעותיות, משפרת שירותים עסקיים ומביאה חדשנות לשלל תחומים, אבל מאידך יש לה מחיר אנרגטי כבד.

במילים אחרות, הבינה המלאכותית היא צרכנית חשמל תאוותנית במיוחד. גוגל, כמו חברות ענק אחרות רבות, מודעת לסוגיה, ומעוניינת להבטיח מקור כוח אמין ובר קיימא, כדי לתמוך בדרישות האנרגטיות הגבוהות של יישומי הבינה המלאכותית. כעת היא מפגינה מהלך אקטיבי לטובת העניין, על ידי רכישת אנרגיה גרעינית באופן סדיר מ-Kairos Power.

הטכנולוגיה החדשנית של Kairos Power משתמשת במערכת קירור של מלח מותך ודלק קרמי כדי לייצר חשמל ביעילות לטובת הדאטה סנטרים והמשרדים של גוגל. לדברי החברות, הבטיחות הטבועה במוצר של Kairos Power, והעיצוב הפשוט של הכורים המודולריים הקטנים שלה, מאפשרים האצת פריסה גרעינית, אשר תתורם בתורה לשחרור פחות פחמן מזה שמקורו בשימוש בחשמל.

פליטות פחמן, נזכיר, מזיקות לכדור הארץ בשל תרומתן המשמעותית להתחממותו ולשינויי האקלים שחלים בו. שחרור של פחמן דו חמצני וגזי חממה אחרים לאטמוספירה לוכד חום, מה שמוביל לעליית טמפרטורות, הפשרת קרחונים, אירועי מזג אוויר קיצוניים ושיבושים במערכות אקולוגיות. שינויים אלה מהווים איומים חמורים לבריאות האדם, לביטחון התזונתי של האנושות, ואף ליציבותם של בתי הגידול הטבעיים.

על ידי מעבר למקורות אנרגיה נקיים ובני קיימא, כמו אנרגיה גרעינית, מדענים סבורים כי ניתן יהיה לצמצם את ההשפעה של פליטת הפחמן ולהתקדם לקראת כוכב לכת בר קיימא ובריא יותר עבור הדורות הבאים.

יתר על כן, השקעה בטכנולוגיה גרעינית מתקדמת טומנת בחובה פוטנציאל ליצור מקומות עבודה בשכר גבוה לטווח ארוך, מה שעתיד לספק הטבות כלכליות ישירות לקהילות ברחבי ארה"ב. על פי הערכות משרד האנרגיה האמריקני, הגעה ל-200 GW של קיבולת גרעינית מתקדמת בארה"ב עד 2050, עשויה להוביל ליצירת 375,000 מקומות עבודה חדשים במדינה.

חברת הכורים הגרעיניים צייצה ב-X אודות ההסכם וכתבה: "Kairos Power ו-גוגל חתמו על הסכם לפיתוח מפעל ראשי, שיצר נתיב לפריסת צי אמריקאי של פרויקטים מתקדמים של אנרגיה גרעינית, בהיקף כולל של 500 MW, עד 2035".

אם לחזור לגוגל ולמניעיה: על ידי גיוון צריכת האנרגיה שלה ואימוץ טכנולוגיות חשמל נקי מתקדמות, גוגל שואפת למעשה להשלים את מה שהשימוש שלה במקורות אנרגיה מתחדשים, כמו שמש ורוח, לא מצליחים להשיג, כשבסופו של דבר החברה פועלת לקראת היעד השאפתני שלה להשגת אנרגיה נטולת פליטות פחמן 24/7, משמע – אפס פליטות מזהמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים