בזמן מלחמה: תכניות טכנולוגיות פורצות דרך למלש"ביות

צה"ל ממשיך להשקיע בדור העתיד, עם התוכניות ב-בסמ"ח, אשר נמשכות למרות האתגרים הביטחוניים ● החניכות עוברות מכינה מעצימה - Nitzanim Bootcamp, שמובילה עמותת בנתיבי אודי בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי

אופיר אלגרבלי – מנכ"ל עמותת בנתיבי אודי; קרן קציר שטיבל - מנהלת היחידה לפיתוח עסקי בר קיימא ואחריות תאגידית במערך הדיגיטל הלאומי; ת"ת אלוף יעל גרוסמן - מפקדת לוטם; נועה רכב - מנהלת מכינות; וסא"ל במיל' יניב אוסי - מנהל תוכנית ניצנים בוטקמפ.

בצל הלחימה המתמשכת והעומס הביטחוני, בסמ"ח, בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר של צה"ל, ממשיך להשקיע בדור העתיד ומכין את המלש"ביות לשירות משמעותי ביחידות הטכנולוגיות המובילות. כהכנה להכשרה ועל מנת לתת לחניכות כלים מיטביים לצלוח את ההכשרה האינטנסיבית ואת השירות המקצועי, עוברות החניכות מכינה מעצימה – ניצנים בוטקמפ (Nitzanim Bootcamp) שמובילה עמותת בנתיבי אודי, בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי. במכינה השתתפו 149 נשים צעירות מכל רחבי הארץ, רבות מהן מהנגב והגליל.

ממשיכים להשקיע בהכשרה טכנולוגית לדור הצעיר

אגף התקשוב ובסמ"ח ממשיכים להשקיע בהכשרה טכנולוגית לדור הצעיר, למען שימור היתרון האיכותי של צה"ל. הפרויקט, הנמשך זו השנה השלישית, נועד לאפשר לצעירות הנמצאות רגע לפני גיוסן להשתלב בתפקידים הטכנולוגיים המובילים בכלל זרועות צה"ל, גם במקרים שהן ללא רקע טכנולוגי.

התוכנית כוללת שני מסלולי הכשרה: מסלול בן שלושה שבועות לצעירות עם רקע טכנולוגי, ומסלול של חמישה שבועות לצעירות ללא רקע. התכנים שמים דגש על פיתוח מיומנויות קריטיות, כמו למידה עצמית, עבודת צוות וחשיבה לוגית.

התוכנית מציגה תוצאות שמדברות בעד עצמן – מעל 70% מהמשתתפות השתלבו בתפקידים טכנולוגיים ליבתיים בצה"ל כתוכניתניות, מגינות בסייבר, DevOps, ודאטה אנליסטיות, והאחרות בתפקידים טכנולוגיים משמעותיים – QA, מפתחות לומדה, מנהלות DC ומיישמות הגנה בסייבר.

שליש מתוך 149 המשתתפות השנה הן צעירות מהנגב ומהגליל, עם נציגות מכובדת מבאר שבע, אשדוד, אופקים, אשקלון,  ירוחם, ערד, דימונה, נתיבות, אור הנר, בית שאן, בית הלל, קריית שמונה, קצרין, עפולה, ראש הנקרה וקצרין.

"כלים להצליח ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכן"

סא"ל במילואים, יניב אוסי, סמנכ"ל אסטרטגיה וחדשנות חינוכית-טכנולוגית ב-עמותת בנתיבי אודי, בירך את החניכות על השתתפותן במכינה. אוסי הדגיש את חשיבות המכינה בהכנת המשתתפות לשירות משמעותי ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל ואמר: "המכינה מעניקה לכן את הכלים להצליח ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכן".

אוסי הוסיף והצהיר כי "אנו מתחייבים לשבץ כל אחת מכן בתפקיד המתאים ביותר עבורה, אך זכרו – ההצלחה תלויה בכן. בכל תפקיד שתשובצו, הסתערו עליו והיו הכי טובות שאתן יכולות להיות. צה"ל זקוק לאנשים איכותיים כמוכן, במיוחד כעת כשהטכנולוגיה היא מפתח להצלחה במערכה".

יניב הוסיף כי המכינה לא רק מכשירה, אלא גם מסייעת בשיבוץ מדויק, המאפשר ניצול מיטבי של הפוטנציאל של כל מתגייסת.

חניכות ובכירות בצה"ל באירוע של תוכנית ניצנים.

חניכות ובכירות בצה"ל באירוע של תוכנית ניצנים ביום האישה 2024. צילום: טל רז

קרן קציר שטיבל, מנהלת היחידה לפיתוח עסקי בר קיימא ואחריות תאגידית במערך הדיגיטל הלאומי, הביעה אף היא את תמיכתה בתוכנית ואמרה: "אנו רואים בהכשרה הטכנולוגית של ניצנים בוטקמפ הזדמנות יוצאת דופן עבור צעירות מכל רחבי הארץ לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהשתלב בתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בצה"ל ובמשק הישראלי. תמיכתו של מערך הדיגיטל הלאומי בפרויקט – ודווקא בימים מורכבים אלו, אך גם בשגרה – נובעת מהאמונה העמוקה שזו הדרך לצמצם פערים חברתיים ויותר מזה: לבנות דור של מנהיגוּת טכנולוגית ערכית, שתקדם את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר".

תת אלוף יעל גרוסמן, מפקדת לוטם, אמרה כי היא "מבקשת להביע הערכה רבה לסגל המכינה על המסירות, המקצועיות והאמונה באדם וביכולתו להתפתח ולצמוח. ולחניכות, על הנכונות להשקיע, לפעול בנחישות, ולקחת אחריות אישית על עתידן. מאחלת הצלחה מלאה לחניכות ובטוחה שהכלים שרכשו במכינה יסייעו להן בהמשך דרכן הצבאית והרוח תהווה מצפן להתפתחות וצמיחה". 

תוכנית ניצנים: לאתר ולהכשיר טכנולוגית בני נוער מהנגב ומהגליל

חטיבת "ניצנים בוטקמפ" היא חלק  מתוכנית ניצנים, שהוקמה על ידי עמותת בנתיבי אודי, בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אכ"א, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה ומשרד החינוך. מטרת התוכנית לאתר ולהכשיר בני נוער מהנגב ומהגליל, שהם בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר. 

התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון. את העמותה ייסדו ההורים מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי ומפקדו של אודי ז"ל – תת אלוף במיל' ארנון זו-ארץ. בתוכנית שותפים היום בנוסף למשרדי הממשלה, קרן עתידים, קרן משפחת שעשוע, חברת הפניקס, חברת סיימוטיב, בנק מזרחי טפחות, חברת WIX, מיקרוסופט, פדרצית הנשים היהודיות בשיקגו ופדרצית הנשים היהודיות באטלנטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים