יבמ השיקה את גרניט 3.0 – משפחת דגמי AI לעסקים

הדור החדש של דגמי השפה הגדולים (LLMs) של החברה הוא ייעודי לעסקים והדגמים הונדסו מהיסוד כדי להבטיח, לטענת הענק הכחול, אמון ומדרגיות ביישומים המונעים על ידי AI

השיקה את גרניט 3.0 - משפחת דגמי AI לעסקים. יבמ.

ענקית המחשוב יבמ (IBM) הכריזה היום (ב') בכנס TechXchange על השקת Granite 3.0 – הדור החדש והמתקדם ביותר של מודלי הבינה המלאכותית שלה.

המודל החדש, שפותח במעבדות המחקר של יבמ, מציג לדברי החברה ביצועים זהים או טובים יותר מאלה של מודלי שפה דומים בגודלם של ספקי מודלי AI מובילים, או כאלה שעמדו במבחנים אקדמיים ותעשייתיים, תוך הבטחת ביצועים חזקים, שקיפות ובטיחות.

גרניט 3.0 יצא בגרסת 8 מיליארד ו-2 מיליארד פרמטרים, בקוד פתוח תחת רישיון Apache 2.0. לאחר שאומן על 12 טריליון טוקנים, הוא מציג ביצועים מעולים במשימות כגון סיווג, סיכום, יצירת תוכן מבוססת הקשר (RAG) ואיחזור מידע, ותומך ב-12 שפות טבעיות ו-116 שפות תכנות, מה שהופך אותו לכלי רב-עוצמה במיוחד עבור ארגונים גלובליים.

המודל שיודע להתאמן על דאטה ארגוני

אחד היתרונות הבולטים של גרניט 3.0 הוא יכולתו להתאמן על דאטה ארגוני, בעוד שרבים ממודלי השפה הגדולים (LLMs) מאומנים על נתונים הזמינים לציבור.

ב-יבמ מאמינים שעל ידי שילוב של מודל גרניט קטן עם נתונים ארגוניים, במיוחד באמצעות שיטות חדשניות שפותחו על ידי יבמ ורד האט (RedHat), עסקים יכולים, עבור משימות ספציפיות, להשיג ביצועים שמתחרים בביצועיהם של מודלי שפה גדולים יותר, וזאת בשבריר מהעלות.

לדברי יבמ, גרניט 3.0 גם שב ומבליט את המחויבות שלה לבטיחות ובניית אמון ושקיפות בכל הקשור לפתרונות בינה מלאכותית לעסקים וארגונים. לצד המודלים מציגה החברה גם את הדו"ח הטכנולוגי Granite 3.0 technical report, וגם מדריך לשימוש אחראי Responsible use guide – שמספקים תיאור מפורט של כל מערכי הנתונים ששימשו לאימון המודלים, תהליכי סינון הנתונים, וכן את התוצאות המפורטות של כל המבחנים שעברו המודלים והתקנים המקצועיים שצברו.

בנוסף, החברה מעניקה למשתמשים במודלים על גבי פלטפורמת הבינה המלאכותית watsonx.ai, הגנה מפני תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים או שימוש בתוכן מקורי, כך שהם יוכלו להטמיע את המודלים בדאטה הארגוני שלהם ללא חשש.

במקביל, החברה השיקה את Granite Guardian 3.0, מערכת חדשנית המספקת את מעטפת האבטחה והבטיחות המקיפה ביותר בשוק כיום. לפי יבמ, המערכת מציעה יכולות מתקדמות לזיהוי סיכונים ונזקים, כולל בדיקות ייחודיות בתחום ה-RAG, זיהוי הטיות חברתיות, ואבטחת מידע.

המודלים החדשים זמינים להורדה ולשימוש מסחרי בפלטפורמת watsonx של יבמ, כמו גם דרך שותפים אסטרטגיים מובילים שלה, ביניהם אנבידיה (NVIDIA) וגוגל קלאוד (Google Cloud).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים