GPT, מאחוריך: אמזון הכריזה על בינה מלאכותית יוצרת משלה
"הופעת ה-GenAI הביאה ל-כר חדש ופורה לחדשנות וכל ארגון צריך לנצל אותה", כך לדברי אנדי ג'סי, נשיא ומנכ''ל אמזון, בפתיחת כנס re:Invent ● באירוע הוכרז על נובה - משפחה חדשה של מודלי שפה גדולים רב-שימושיים
אמזון (Amazon) הכריזה על משפחה חדשה של מודלי בינה מלאכותית יוצרת, רב-שימושיים, בשם נובה (Nova).
את ההכרזה – שאנליסטים כינו "דרמטית" – מסר אנדי ג'סי, נשיא ומנכ"ל אמזון, בכנס של חטיבת הענן שלה, אמזון ווב סרביסז (AWS). ג'סי דיבר אתמול (ג') במליאה המרכזית של כנס re:Invent, שנערך השבוע בלאס וגאס זו הפעם ה-13, בהשתתפות 60 אלף לקוחות החברה ושותפיה.
ג'סי – לשעבר מנכ"ל AWS – החליף את ג'ף בזוס, מייסד והמנכ"ל לשעבר של ענקית הקמעונאות. ג'סי לא הזכיר את ג'מיני של גוגל, או ChatGPT של OpenAI, אך אמר כי משפחת המודל שהושקה, מהירה יותר משאר המודלים שבשוק, וזולה מהם.
איזה מודלים נכללים במשפחת נובה?
המודלים זמינים על AWS Bedrock, פלטפורמת פיתוח הבינה המלאכותית של ענקית הענן, שם ניתן לכוונן אותם על טקסט, וידיאו ותמונות, לזקק אותם ולהביא לשיפור המהירות והיעילות שלהם.
המודלים נחלקים לארבע קבוצות –
מיקרו (Micro), לייט (Lite) ופרו (Pro), שזמינים לשוק, ופרימייר (Premier) – שיגיע בתחילת 2025. לפי ג'סי, 'מיקרו' יודע לטפל רק בטקסט; 'לייט' יכול לעבד קלט תמונה, וידאו וטקסט במהירות סבירה יחסית; 'פרו' מציע שילוב של דיוק, מהירות ועלות למגוון משימות; ו'פרימייר' הוא בעל היכולות הטובות ביותר, ומיועד למשימות ולעומסי עבודה מורכבים, אולם לא נועד לשימוש בעצמו, אלא "ללמד" מודלים אחרים לעבוד.
עוד הכריז ג'סי על מודל בינה מלאכותית יוצרת לתמונות, בשם Nova Canvas, ומודל ליצירת וידיאו בשם Nova Reel.
כך, למשל, 'קנבאס' מאפשר למשתמשים ליצור ולערוך תמונות באמצעות הנחיות (לדוגמה, להסיר רקעים). 'ריל' – שהאנליסטים כינו אותו "שאפתני ביותר" – יוצר סרטונים באורך של עד שש שניות מהנחיות, ומאפשר למשמשים להתאים את תנועת המצלמה כדי ליצור סרטונים בזוויות שונות או זום – הכנת הסרטון בן 6 השניות אורכת כשלוש דקות, ובאמזון מבטיחים כי "בקרוב" המודל יוכל לייצר סרטון בן שתי דקות.
"אנו פועלים בעולם ה-AI יותר משני עשורים", סיכם ג'סי, "ומנצלים אותה לא כי זה cool ומגניב, אלא כי היא מסייעת לארגונים לטפל טוב יותר בלקוחות שלהם, ולשפר תהליכים תפעוליים שגוזלים משאבים. הופעת הבינה המלאכותית היוצרת הביאה ל-כר חדש ופורה לחדשנות וכל ארגון צריך לנצל אותה".
"בסופו של יום, בכל יישום יהיה רכיב של AI"
מאט גרמן, מנכ"ל AWS, פתח את המליאה ואמר כי "עסקים ברחבי העולם מאמצים במהירות את טכנולוגיות הענן, כדי להניע חדשנות וגידול בהכנסות. ארגונים ממשיכים להעביר עומסי עבודה לענן, כדי לנצל יותר את ההזדמנות הטמונה בבינה מלאכותית".
גרמן אמר כי "למרות הדיבורים הרבים על GenAI, לא זנחנו את הליבה העסקית שלנו – מחשוב, אחסון ובסיסי נתונים. ארגונים צמאים לחדשנות מתמשכת. הם זקוקים כיום לפתרונות מדרגיים, חסכוניים ובעלי ביצועים גבוהים – עבור עומסי העבודה שלהם, ורובם עדיין פועלים גם בקרקע, כי יש להם דטה סנטר משלהם".
לדברי גרמן, "בסופו של יום, בכל יישום יהיה רכיב של AI. עתיד פיתוח היישומים יהיה שונה במהותו. יישומים יתפתחו לכלים דינמיים, המופעלים על ידי בינה מלאכותית. הם יהיו מסוגלים ללמוד, להתאים ולספק ערך בזמן אמת, והם ישנו באופן קיצוני את האופן שבו אנו כותבים תוכנה".
"האופן שבו ארגונים יבנו יישומי בינה מלאכותית יוצרת ישתנה ויומצא מחדש", סיכם גרמן. "יכולת הסקת מסקנות תהיה אבן הבניין המרכזית הבאה. ההסקה תהווה חלק מכל יישום – ואנחנו נספק את התשתית ואת נקודות האינטגרציה הדרושות, כדי לפשט את התהליך ולהפוך את המסקנות ל'חלקות'. נאפשר למפתחים לחדש בהיקף גדול. הבינה המלאכותית היוצרת לא תהיה ישות נפרדת – אלא מרכיב אינטגרלי של יישומים מודרניים. היכולות שלה יהיו נפוצות כמו בסיסי נתונים או מערכות אחסון. סוכנים הם מערכות אוטונומיות, המסוגלות לבצע משימות עבודה מורכבות, למכן אותן – והם יהיו השלב הבא בתחום הבינה המלאכותית. נספק את הכלים, התמיכה והחידושים הדרושים כדי להניע את הגל הבא של טרנספורמציה דיגיטלית".
הכותב הוא אורח AWS בכנס.
תגובות
(0)