דיווחים: מיקרוסופט מנהלת משא ומתן לרכישת אדובי

באחרונה התקיימה פגישה סודית בין המנכ"לים של שתי החברות, סטיב באלמר ממיקרוסופט ושנטנו נראיין מאדובי, ובמהלכה נדונה אופציית הרכישה ● המטרה של מיקרוסופט היא להתחרות מול אפל

מיקרוסופט (Microsoft) מתעניינת ברכישת אדובי (Adobe) – כך עולה מדיווחים שפורסמו בסוף השבוע, בעקבות עלייה חדה שנרשמה במניותיה של אדובי בוול-סטריט. על פי אותם דיווחים, המטרה של מיקרוסופט ברכישה היא הגברת התחרות מול אפל (Apple).

הדיווחים מגיעים בעקבות התבטאויות של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שרמז, כי החברה עשויה לקנות מניות שליטה באדובי. הניו-יורק טיימס (New York Times) אף דיווח, כי באחרונה התקיימה פגישה סודית בין באלמר לשנטנו נראיין, מנכ"ל אדובי. הפגישה התקיימה במטה אדובי בסן פרנסיסקו.

השניים, כך מצטט העיתון עובדים משני הצדדים שהיו מעורבים בשיחות, שוחחו על הדומיננטיות של אפל בתחום הטלפונים החכמים, ודנו במספר אפשרויות כיצד לפעול נגדה. אחת האפשרויות שהועלו היא שמיקרוסופט תרכוש את אדובי.

באלמר נשאל בנושא בסוף השבוע בכנס במדריד. הוא השיב ב-"אין תגובה" והעיר, כי "יש כלל בחיים: אם אתה הולך לעשות משהו – אל תדבר".

מאדובי נמסר, כי מזה שנים קיים שיתוף פעולה הדוק בינה לבין מיקרוסופט. "מיליוני לקוחות סביב העולם משתמשים בשתי הפלטפורמות, ומנכ"לי שתי החברות נפגשים מדי פעם", נכתב בהודעה. בהתייחסו לפגישה האחרונה בין השניים, הבהיר דובר החברה, כי היא אינה נוהגת למסור פרטים על "פגישות פרטיות של אנשים".

אדובי שולטת, בזכות טכנולוגיית הפלאש (Flash), בחלק גדול מהפעילות האינטראקטיבית שמתבצעת באינטרנט כיום, בדור הווב 2.0. למיקרוסופט יש טכנולוגיה מתחרה בשם סילברלייט (Silverlight), שלא הצליחה עד כה לתפוס נתח משמעותי בשוק זה.

אנליסטים: הרכישה – עסקה הגיונית

עסקה שכזו יכולה להגיע לרמה של כ-15 מיליארד דולרים, ואף יותר, בהתבסס על ערך השוק הנוכחי של אדובי. היא גם תסמן מתקפה רצינית של מיקרוסופט במלחמתה להשגת נתח משמעותי יותר בתחום המדיה האינטראקטיבית באינטרנט ובפלטפורמות הניידות. הענקית מרדמונד תעשה זאת בעזרת הפלאש, שבו משתמשים רבים מאתרי האינטרנט לצורך הצגת וידיאו ותצוגות גרפיות אחרות.

אנליסטים טוענים שרכישה שכזו יכולה להיות הגיוניות, מכיוון שמדובר עבור מיקרוסופט בדרך לשלב יכולות גרפיקה ו-וידיאו בתוכנה לטלפונים ולמחשבי לוח חדשים. כמו כן, העסקה תסייע לה, לדבריהם, להצליח להתמודד באמת מול אפל, שסטיב ג'ובס, המנכ"ל שלה, יצא בריש גלי נגד האיכות של נגן המדיה המבוסס על פלאש, וניסה להניא מפתחי תוכנה מלהשתמש בטכנולוגיה זו לצורך כתיבת יישומים עבור iPhone ו-iPad.

האנליסט טואן טראן מבית Morningstar אמר בהתייחס לעסקה הפוטנציאלית, כי "זו בהחלט אפשרות. יכול להיות שמדובר במקרה של 'האויב של האויב שלי הוא החבר שלי', שכן לאדובי ולמיקרוסופט יש אויב משותף – אפל. פלטפורמת הפלאש בידיים של מיקרוסופט יכולה להיות נשק תחרותי מעניין נגד אפל".

המוצרים של אדובי ומיקרוסופט מתחרים שניהם בתוכניות שמשתמשות בשפת הג'אווה של סאן (Sun), שנרכשה על ידי אורקל (Oracle), וכן בצמיחה של HTML5 כתקן אינטרנט שמבטיח שלא יהיה צורך בנגני מדיה נפרדים בכדי לצפות ב-וידיאו באינטרנט.

יצוין, כי לא כל האנליסטים מתלהבים מהשיחות. טירם צ'ודרהיי מ-Equity Research טען ש-“ההערכה היא שאדובי מתעקשת שמיקרוסופט תנטוש אל סילבריילייט ובמקום זאת תשתמש בפלאש, וככל הנראה – לא התקבלו כל החלטות".

רכישת אדובי יכולה להיות חשובה עבור מיקרוספוט, שאמורה להשיק בקרוב רשמית את מערכת ההפעלה החדשה שלה לטלפונים סלולריים. בנוסף, בעתיד הלא רחוק אמורים להגיע לשוק מחשבי לוח שמבוססים על חלונות (Windows) כדי להתחרות ב-iPad של אפל, שזוכה להצלחה אדירה מבחינת מכירות.

עסקות מעין אלה הן נדירות מאוד עבור מיקרוסופט, שהמאזן שלה מציג כמעט 37 מיליארד דולרים במזומנים ובהשקעות לטווח קצר. בנוסף, מאז כשלון ניסיון הרכישה של יאהו! (!Yahho) במהלך 2008, לא ניסתה החברה לבצע עסקה בסדר גדול שכזה. העסקה הגדולה האחרונה של מיקרוסופט הייתה ב-2007, כשרכשה תמורת שבעה מיליארד דולרים את aQuantive – חברה שמתמחה בתחום הפרסום באינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים