HP: המטרה ברכישת 3Par – להגדיל את הנתח בשוק מערכות האיחסון החיצוניות

בעוד שענקית הטכנולוגיה חזקה בעולמות השרתים והאיחסון הפנימי, נתח השוק שלה בעולם מערכות האיחסון החיצוניות עומד על 11% בלבד ● לדברי דייב דונטלי ודיוויד סקוט, בכירים ב-HP, החברה מעוניינת באמצעות הרכישה להתחרות ב-EMC, נט-אפ, יבמ ו-HDS ● לצורך כך, היא השיקה מוצרים חדשים בתחום

11/10/2010 09:42

המטרה של HP ברכישת 3Par היא להגדיל את הנתח שלה בשוק מערכות האיחסון החיצוניות ולהילחם בו עם ארבע המתחרות הגדולות שלה: EMC, נט-אפ (NetApp), יבמ (IBM) ו-HDS – כך אמרו דיוויד סקוט, לשעבר מנכ"ל 3Par וכיום המנהל החדש של חטיבת האיחסון StorageWorks ב-HP, ודייב דונטלי, סגן נשיא בכיר של חטיבת ה-ESSN – שרתים, איחסון ורישות ארגוני – של החברה. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שערכו השניים בברצלונה לאחר הכרזת מוצרים חדשים בקו פתרונות התשתית האחודה – Converged Infrastructure – של HP, בהם HP Branch Office Networking ו-"חדר המיחשוב במכולה" – HP POD (ר"ת Performance Optimized Datacenter).

לדברי דונטלי, שהובא ל-HP בתחילת השנה מ-EMC, בעוד ש-HP היא החברה המובילה בעולמות השרתים והאיחסון הפנימי, נתח השוק שלה בעולם מערכות האיחסון החיצוניות עומד על 11% בלבד, והחברה מעוניינת, כאמור, להגדיל אותו.

קווי המוצרים של HP למערכות איחסון חיצוניות הן שתי הפלטפורמות הוותיקות EVA ו-XP, שממשיכות לשמור על בסיס לקוחותיהן, אך אינן מצליחות להגדיל את השוק, בעיקר בעידן הענן, שאליו הולכים הארגונים הגדולים והבינוניים. פלטפורמה שלישית של HP, שדווקא זוכה להצלחה וצומחת בקצב דו-ספרתי, היא P4000 iSCSI SAN של חברת LeftHand, שענקית הטכנולוגיה רכשה לפני שנתיים.

HP מאמינה שמערכות 3Par, שמציעות יתרונות של אשכולות איחסון רב-משתמשים בניפוק רזה ובניהול אוטונומי, יהוו מענה ללקוחות המחפשים פתרונות להקמת עננים ציבוריים או פרטיים או היברידיים.

בנוסף, HP מציגה את Exadata 7000 של אורקל-סאן (Oracle-Sun) כפלטפורמת שרת שמכווננת היטב לניהול בסיסי נתונים, אולם אינה מצטיינת באיחסון טהור. לדבריה, המערכת של 3Par עושה זאת בצורה טובה יותר. החברה אף מציעה את קווי המוצרים שלה בתחום ללקוחות EMC, יבמ, נט-אפ, HDS ודל (Dell).

ענקית הטכנולוגיה בטוחה, כי עם הפתרונות של 3Par יקרה לה מה שקרה לדל, לאחר שזו רכשה את Eqallogic – חברה המציעה פתרונות iSCSI SAN – לפני שלוש שנים. דל אמנם שילמה עבורה 1.4 מיליארד דולרים, פי עשרה מהיקף מכירותיה באותה התקופה, אולם מאז גדלו הכנסותיה מהאיחסון פי שישה לכדי 800 מיליון דולרים.

הקרב על מערכות האיחסון של עידן מיחשוב הענן הולך ומחריף, כשהתעשייה כולה חוזה התפוצצות בראשיתית של יצירת המידע וצריכתו. כלומר: שוק האיחסון חם יותר משוק השרתים. HP לא תוותר על הגדלת נתח השוק שלה. הראייה לכך היא שהחברה הגדילה קרוב לפי שניים את הצעת הראשונית לרכישת 3Par – כדי לגבור על דל. כזכור, HP רכשה את החברה תמורת 2.35 מיליארד דולרים, בעוד דל הציעה תמורתה 1.3 מיליארד.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לספרד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים