ה-FBI עקב אחרי אמריקני-מוסלמי שנחשד בפעילות טרור – באמצעות GPS

הסוכנים של הבולשת התקינו את המכשיר ברכב של יאסיר עפיפי, סטונדט אמריקני בן 20 מקליפורניה ● עפיפי גילה את ה-GPS והסיר אותו - אולם הסוכנים חיכו לו בביתו וחקרו אותו ● עורכי דין מסרו, כי באחרונה אירעו שני מקרים דומים באוהיו

יאסיר עפיפי, סטונדט אמריקני בן 20 מסנטה קלרה, קליפורניה, גילה יום אחד שבמכוניתו הותקן מכשיר GPS שמשמש למעקב. עפיפי, שלא ידע האם מדובר במכשיר אמיתי, ואם כן – האם הממשל מבצע אחריו מעקב, קיבל את התשובה המדויקת לכך אחרי פחות מיומיים: מספר סוכני FBI מלווים בשוטרים הופיעו בדירתו ודרשו לקבל ממנו את המכשיר היקר שמצא.

מתברר שעפיפי, בנו של מנהיג בקהילה המוסלמית-אמריקנית, שנהרג במצרים לפני כשנה, אמנם היה במשך מספר חודשים תחת מעקב של הבולשת, שחשדה, כי הוא עוסק בפעילות טרוריסטית. הסוכנים פעלו מכוח פסיקה שניתנה לאחרונה בבית דין פדרלי שמאפשרת להם להניח התקני מעקב במכוניות של חשודים ללא ידיעתם ומבלי לקבל צו מראש, גם אם המכונית חונה בחנייה פרטית.

עפיפי הוא אחד האנשים הבודדים שהצליח לגלות במכוניתו התקן מוסתר של ה-FBI. הוא גילה את המכשיר כשלקח את המכונית למוסך כדי לבצע החלפת שמנים. בעת שהמכונית הורמה מעלה כדי לבצע ריקון שמן, הוא הבחין בחוט משונה בין הגלגל הימני האחורי וצינור המפלט שלה. עפיפי ובעל המוסך בדקו מקרוב ומצאו התקן שמחובר לסוללה מיוחדת ולמשדר שמחוברים למכונית בעזרת מגנט.

מאוחר יותר העלה עפיפי, סטודנט למינהל עסקים במכללת מיסיון בסנטה קלרה, תמונות של מה שמצא לאינטרנט ושאל האם אנשים יודעים מה זה והאם ייתכן שה-FBI נמצא במעקב אחריו. אחד הקוראים זיהה את המכשיר כ-Orion Guardian ST820 – התקן מעקב שמיוצר על ידי חברת אלקטרוניקה בשם Cobham, שמוכרת את מוצריה אך ורק לזרועות אכיפת החוק בארצות הברית. מדובר בהתקן ישן יחסית שהוחלף באחרונה בציוד שלא דורש שימוש בסוללות.

לאחר מכן, חשב עפיפי לזרוק את הציוד או להצמיד אותו למכונית אחרת, אולם הוא לא הספיק לעשות זאת. כשהגיע לביתו הוא ראה סוכנים של הבולשת שחיכו לו שם. אחד מהם דרש לקבל ממנו את ההתקן שמצא בטענה שמדובר ברכוש פדרלי וש-“זה רכוש יקר ואנחנו זקוקים לו עכשיו". אותו סוכן גם אישר, לפי עפיפי, שהוא היה זה שהתקין את ה-GPS.

הסוכנים שהגיעו לביתו של עפיפי תחקרו אותו. מהשאלות שנשאל הוא גילה שהוא נמצא במעקב קבוע ושהם יודעים עליו כמעט הכול, כולל את שם המסעדה שבה הוא מרבה לבקר עם חברתו והתוכניות שהיו לו לבקר באבו-דאבי. הם גם אמרו שהם לא הופתעו שהוא מצא את המתקן, ורק שאלו אם הוא היה במוסך.

עורכת הדין של עפיפי, שעובדת במועצה ליחסי אמריקנים-מוסלמים, סיפרה מאוחר יותר שהסוכנים אמרו ללקוח שלה שהוא לא צריך להתקשר לעורך דין מכיוון שהם כבר קיבלו ממנו את כל המידע שהם היו זקוקים לו. היא גם ציינה שעורכי דין אחרים אמרו לה שבאחרונה נרשמו שני מקרים שבמסגרתם גילו תושבי אוהיו במכונית שלהם התקני מעקב דומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים