פייבר הכריזה על הוספת בינה מלאכותית לתועלת משתמשיה

השירות Fiverr Go עתיד לסייע לפרילנסרים לקדם את המכירות ולחסוך מזמנם בהכנת דוגמאות ללקוחות הפונים אליהם ● מקים החברה והמנכ"ל שלה, מיכה קאופמן, הציג את יכולות ה-AI השונות שנוספו לאתר

00:00
00:00
האזינו לכתבה
colbass.com
הציג את יכולות ה-AI השונות שנוספו לאתר. מיכה קאופמן, מקים ומנכ"ל פייבר.

פייבר (Fiverr) הפלטפורמה המוכרת כל כך עבור פרילנסרים שמחפשים לקוחות, הכריזה אתמול (ג') על שילוב ראשון של כלי בינה מלאכותית בשירותיה, כדי לקדם את המכירות של משתמשי האתר וכן לחסוך להם זמן, שחלק ממנו הם נאלצים לבזבז לעיתים קרובות רק כדי להציג דוגמאות ללקוחות אשר פונים אליהם.

הפלטפורמה, שזכתה לשם Fiverr Go, מורכבת משני כלים למעשה: מודל יצירה באמצעות בינה מלאכותית וסייען בינה מלאכותית אישי.

שירות מבוסס AI למען משתמשי אתר פייבר. Fiverr Go.

שירות מבוסס AI למען משתמשי אתר פייבר. Fiverr Go.

מודל היצירה יאפשר ליוצרי תוכן להכין מעין מצג של היכולות שלהם שמשקף, באמצעות השימוש בבינה מלאכותית, את היצירה הייחודית שלהם – ולא משנה אם מדובר בתמונות, באודיו או בטקסטים שונים שהיוצר מציע. כל פרילנסר מגדיר בעצמו מה יוצג בדף שלו באמצעות הזנה של המודל בחומרי הייחודיים שלו, כך שהלקוחות הפוטנציאליים בעצם יכולים לראות מייד את הדוגמאות שהם היו מבקשים לאחר יצירת הקשר עם אותו פרילנסר. המערכת גם מגינה בסימנים ברורים על הקניין הרוחני של היוצרים.

הדף שמכינים באמצעות המודל הזה גם מכיל פרטי קשר וכן הצגת תמחור לעבודות השונות, וכן מאפשר גישה ישירה לכלי השני, הסייען – כלי זה בעצם מספק השלמה למודל הבינה המלאכותית החדש. זהו כלי שאמור לחסוך ליוצרים זמן יקר, באמצעות ניהול שיחות מקדמיות עם הלקוחות שפונים, ולפי החברה, "הוא יכול להתפתח עד כדי שותף עסקי", תוך כדי שהוא לומר את הפרילנסר שמגדיר אותו במהלך העבודה – וההגדרות כוללות מתי להעביר שיחה, איזה תשובות אוטומטיות כן לתת ואיזה לא, ומה להעביר בתקציר למשתמש עצמו.

סייען הבינה המלאכותית של פייבר זמין כבר מהיום לכל המשתמשים בפלטפורמה. מודל יצירת הדף האישי החדש ישוחרר בהדרגה עבור כ-60 קטגוריות שונות. הראשונות יהיו קריינות, כתיבת שירים, עיצוב גרפי, איור, קופירייטינג ושיווק דיגיטלי. מעבר לכך, בתחילת הדרך, הגישה תוגבל לפרילנסרים מובילים עם רקורד מוכח של מצוינות ואיכות בפלטפורמה – במטרה להבטיח תוצרים איכותיים ואימוץ מיטבי של הכלי החדש, כך לפי אנשי פייבר.

מודל היצירה מבוסס הבינה המלאכותית יעבוד עבור מי שירצה להציג תכנים טקסטואליים בעברית, וזה אומר שצריך יהיה להעלות לכלי בזמן ההגדרה מסמכים כאלה. לגבי הממשק עצמו, טרם אושר האם הוא יתורגם במלואו או בחלקו לעברית.

"איך משתמשים ב-AI נכון, ומשאירים את היצירתיות האנושית במרכז?"

"יש שאלה יסודית אחת: מי נמצא במרכז? הבינה המלאכותית נוצרה כדי ללמוד מיצירות קיימות, לשאוב ראיונות וללמוד כדי לחזק את היצירה. אבל, אם היא תסיט את המוקד מהיוצרים, מה יגרום להם להמשיך ליצור? הבינה המלאכותית התחילה לשנות את התעשייה שתמיד ניזונה מיצירתיות, ואני בטוח שבנקודה כזו או אחרת זה גרם לכם לחשוב על העתיד שלכם. אז איך משתמשים בזה נכון, ומשאירים את היצירתיות האנושית במרכז?", אמר בהכרזה מקים החברה והמנכ"ל שלה, מיכה קאופמן.

הוא הוסיף כי, "לבינה מלאכותית אין רגשות, וזה לא משהו להילחם בו. זו טכנולוגיה שנועדה לעבוד בדרך מסוימת. היא אינה הבעיה. הבעיה היא כיצד אנו בוחרים ליצור ולהשתמש בה. היום אנחנו אומרים שיש דרך אחרת להשתמש בה, בלי לסכן את היצירתיות ואת היוצרים, ולשמור על הקניין הרוחני שלהם".

עוד חידושים בפייבר

מעבר לכך הכריז קאופמן גם על Fiverr Developer. מדובר בפלטפורמה פתוחה, שתאפשר למפתחי מודלים ומהנדסי בינה מלאכותית לפתח אפליקציות AI בעולם האמיתי, בהתבסס על מאגר העסקאות של פייבר, שהוא הנרחב ביותר שקיים כיום – עם בסיס נתונים שמבוסס על 6.5 מיליארד אינטראקציות וקרוב ל-150 מיליון עסקאות אשר בוצעו במסגרת שוק העסקאות של הפלטפורמה.

והיה עוד מהלך מעניין שהוצג במסגרת האירוע, הכרזה על Freelancer Equity Program, יוזמה ראשונה מסוגה בתעשייה, לפיה פרילנסרים מצטיינים בפלטפורמה יזכו לקבל מניות בפייבר עצמה. מעבר להצהרה הזו לא סופקו פרטים מלאים מי יהיה זכאי לכך בדיוק, ומתי.

"פרילנסרים הם עמוד השדרה של הכלכלה העולמית ולב ההצלחה של פייבר. באמצעות תוכנית זו, אנו מבטיחים שהם לא רק מעצבים את עתיד העבודה – אלא גם מחזיקים בבעלות על חלק ממנו", אמר קאופמן בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים