אפל תבעה את מוטורולה על הפרת פטנטים

פחות מחודש לאחר שמוטורולה הגישה נגד אפל תביעה על הפרת פטנטים, מגיבה אפל ותובעת את מוטורולה על הפרת פטנטים הנוגעים למסכי מגע ולמולטי-טאץ' בשתי תביעות נפרדות ● התביעות הוגשו בסוף השבוע בבית המשפט המחוזי במערב ויסקונסין, וכוללות טענות הנוגעות לשישה פטנטים, שאף אחד מהם לא מוזכר בתביעה שהגישה מוטורולה נגד אפל ב-6 באוקטובר

פחות מחודש לאחר שמוטורולה (Motorola) הגישה נגד אפל (Apple) תביעה על הפרת פטנטים, מגיבה אפל ותובעת את מוטורולה על הפרת פטנטים הנוגעים למסכי מגע ולמולטי-טאץ' בשתי תביעות נפרדות ודומות במהותן, העוסקות בכמה פטנטים.

התביעות הוגשו בסוף השבוע בבית המשפט המחוזי במערב ויסקונסין, וכוללות טענות הנוגעות לשישה פטנטים, שאף אחד מהם לא מוזכר בתביעה שהגישה מוטורולה נגד אפל ב-6 באוקטובר.

התביעה הראשונה עוסקת בפטנט מס' 7,479,949, העוסק במסכי מגע, בשיטות ובממשק משתמש גרפי שמחליט על פעולות תוך יישום שיטות וטכנולוגיות חקירתיות, ועוסק בעצם במולטי-טאץ'. אפל טוענת שמוטורולה מפירה את הפטנט הנ"ל בדגמים רבים של טלפונים חכמים מתוצרתה, בהם דרואיד, דרואיד 2, דרואיד X, קליק, קליק XT, בק-פליפ, דבור A555, דבור i1, והצ'ארם.

התביעה מדברת גם על פטנט מס' 6,493,002, המתאר שיטות והתקנים לתצוגה ולהפעלה במערכות מחשב, ובפטנט מס' 5,538,315, המפרט תמיכה ביסודות של ממשק משתמש במערכות מחשב גרפיות מונעות-אירועים.

התביעה השנייה עוסקת בשלושה פטנטים אחרים, מס' 7,812,828 (התאמה אליפטית למשטחי מולטי-טאץ'), 7,663,607 (מסך מגע רב-נקודתי) ו-5,379,430 (מערכת איתור במערכות מונחות עצמים).

בתביעה הראשונה טוענת אפל, כי "מוטורולה מפירה ו/או תפר את פטנט 949' בכך שהיא מייצרת, משתמשת, מוכרת, מציעה למכירה ומייבאת את מכשירי הסלולר והתוכנה הנלווית להם ומשתמשת בהמצאות נשוא התביעה הכלולות בפטנט מס' 949'. יתרה מכך, מוטורולה מודעת לפטנט 949', לפחות מפני שהיא קיבלה העתק של התביעה במהלך הכנתה. מוטורולה מפירה באופן עקיף את פטנט 949' בכך שהיא גורמת ביודעין להפרת הפטנט על ידי משתמשי קצה של מכשירי הסלולר המוזכרים. בנוסף, בהתבסס על מידע ואמונה, מוטורולה תורמת להפרת פטנט 949' משום שהיא יודעת שמכשירי הסלולר שלה מיוצרים כדי להשתמש בהם תוך הפרה והם אינם ניתנים למסחר ושימוש בלי הפרה".

בעבר הצהירה אפל כי לא תהסס לתבוע את מי שהיא מאמינה כי מפירים פטנטים שלה. "אנו מתייחסים לעסקים האלה כעסקי תוכנה. אנו בוחנים את השטח. אנחנו אוהבים מתחרים כל עוד הם אינם גוזלים פטנטים שלנו. הם זה יקרה – נרדוף אחרי כל מי שיעשה זאת", כך אמר בזמנו טים קוק, מנהל התפעול הראשי של אפל.

אפל כבר הגישה תביעות נגד HTC ונוקיה (Nokia). נראה שמוטורולה ואפל דנו בהסכמי רישוי הדדיים, אך אלה נכשלו לפני שמוטורולה הגישה את תביעתה נגד אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים