האם מיקרוסופט נוטשת את סילברלייט?

בכנס המפתחים האחרון של החברה כמעט ולא הייתה התייחסות לשפת הפיתוח שמתחרה ישירות בפלאש של אדובי ● בוב מאגליה, סגן נשיא בכיר בקבוצת השרתים והכלים העסקיים של מיקרוסופט: "סילברלייט לא נעלמה, אלא מהווה פלטפורמת פיתוח עבור סביבת Windows Phone"

האם מיקרוסופט (Microsoft) מתכוונת לנטוש לחלוטין את שפת הפיתוח סילברלייט (Silverlight), שפת הפיתוח ליישומי ווב עשירים של ענקית התוכנה מרדמונד שמתחרה ישירות בפלאש (Flash) של אדובי (Adobe)? בכנס המפתחים האחרון של החברה כמעט ולא הייתה התייחסות לשפת הפיתוח אותה דחפה כל כך חזק רק לפני שנה, עם דיווחים על עבודה על הדור השלישי שלה ועם כתיבת יישומים עבור מנוע החיפוש בינג (bing) שדורשים את התקנתה כתוסף לדפדפנים השונים בשוק.

בוב מאגליה, סגן נשיא בכיר בקבוצת השרתים והכלים העסקיים אמר כי "סילברלייט לא נעלמה, אלא מהווה פלטפורמת פיתוח עבור סביבת Windows Phone", מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט שמיועדת לטלפונים החכמים.

"האסטרטגיה שלנו השתנתה", הוא הוסיף וציין, כי החברה משקיעה כעת את מאמציה בפיתוח באמצעות HTML5, גם בגלל ההשקעה היחסית גדולה בדפדפן האינטרנט החדש שלה, אינטרנט אקספלורר 9. "HTML היא הפתרון האמיתי היחיד לריבוי פלטפורמות, וזה כולל הכל, כולל פלטפורמת ה-iOS", טען מאלגיה.

יש לציין שלמרות המאמצים שהשקיעה מיקרוסופט בסילברלייט היא לא הצליחה להפוך למתחרה אמיתית לפלאש. מצד שני, בשטח הטלפונים החכמים אין לשפת התכנות הזו כל אחיזה בכלל, גם בגלל שבשנתיים האחרונות השקיעה מיקרוסופט את מירב מאמציה בפיתוח Windows Phone.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהר פסוניאן

    אתם אמיתיים? סילברלייט אינה שפת פיתוח! היא סביבת ריצה, של מה שנקרא RIA- אפליקציות רשת עשירות.

אירועים קרובים