גוגל תובעת את הממשל האמריקני בגין מכרז שמוטה, לטענתה, לטובת מיקרוסופט

החברה טוענת, כי מכרז שפרסם משרד הפנים של ארצות הברית לאספקה של שירותי דואר אלקטרוני במתכונת אירוח נוסח באופן שנועד למנוע את האפשרות של גוגל להשתתף בו ● המכרז הוא לחמש שנים, והוא נועד לספק פתרון ל-88 אלף משתמשים ● שוויו מוערך ב-59 מיליון דולרים

החברות גוגל (Google) ו-Onix Networks (שמשווקת את שירותי מיחשוב הענן של גוגל) הגישו תביעה נגד הממשל האמריקני בגין מכרז שהדרישות שלו נוסחו באופן שלטענתן, מונע מהן את היכולת להתחרות מול מיקרוסופט (Microsoft) על אספקת שירותים לממשל.

התביעה נסבה סביב מכרז שפרסם משרד הפנים האמריקני לאספקה של פיתרון במתכונת אירוח לדואר אלקטרוני ושיתוף עבור 88 אלף משתמשים. שוויו מוערך ב-59 מיליון דולרים, והוא לתקופה של חמש שנים. גוגל ביקשה להגיש במסגרת המכרז הצעה, אולם גילתה, כי אחת הדרישות קובעת שניתן להציע רק את החבילה של מיקרוסופט שמיועדת לממשל הפדרלי (Microsoft Business Productivity Online Suite-Federal).

לטענת גוגל, ההוראה שפרסם המשרד לרכש וניהול נכסים של הממשל האמריקני ב-30 באוגוסט לרכש ממקור בודד היא "שרירותית וקפריזית, בגדר ניצול לרעה של סמכות ומנוגדת לחוק".

בתביעתה טוענת גוגל, כי כבר ביוני 2009 נודע לה שהמכרז של הממשל הפדרלי "נתפר" במיוחד למידותיה של מיקרוסופט. על פי כתב התביעה, אף על פי שבתחילה נתנו לגוגל להבין, כי היא תוכל לעמוד בדרישות משרד הפנים, הרי שבפגישה שנערכה באפריל 2010 הודיע לנציגיה מנהל הטכנולוגיה הראשי של המשרד, וויליאם קורינגטון, כי "נבחר נתיב שאינו מאפשר לגוגל להשתתף במכרז, משום שהמוצר שלה לא עומד בדרישות האבטחה של משרד הפנים".

גוגל טוענת, כי משרד הפנים סירב לפרט את דרישות האבטחה שמונעות ממנה להשתתף במכרז או לדון עם אנשיה לגבי מאפייני האבטחה של חבילת Google Apps. על פי כתב התביעה, כשנציגי גוגל הצליחו לבסוף להיפגש עם אנשי משרד הפנים על מנת להבהיר את יכולות המוצרים של החברה – פגישה שנערכה ביוני האחרון – הם מצאו את עצמם מול מסרים מעורבים לגבי סטטוס המכרז של משרד הפנים. לטענת גוגל, אנשי משרד הפנים טענו, כי אין כל יסוד לשמועות שהחבילה של מיקרוסופט כבר נבחרה.

זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שגוגל מוצאת את עצמה בבעיה דומה. בפעם שעברה התלוננה החברה על החלטה של מדינת קליפורניה לבחור במכרז במערכת דואר אלקטרוני באירוח של מיקרוסופט, וטענה, כי הוא לא היה הוגן. הרשויות בקליפורניה דחו טענה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים