פיירפוקס: תוסף חדש ימנע מתוסף חדש-פחות לפרוץ למחשבים באמצעות הדפדפן

תוסף ה-BlackSheep הוא התשובה של חברת האבטחה Zscaler לתוסף ה-Firesheep, שמאפשר למי שמתקין אותו לחדור למחשבים של משתמשי פיירפוקס אחרים שנכנסים לרשת באמצעות חיבור ציבורי ולא מוגן ● התוסף החדש יודע לזהות גישה של תוסף הפריצה לדפדפן, ובמקרה כזה מציג הודעת אזהרה ושולח התוסף מידע מטעה אל הפורץ

תוסף בשם Firesheep ("כבשת האש") שנכתב עבור פיירפוקס (Firefox) – דפדפן האינטרנט של מוזילה (Mozilla), מרתיע את המשתמשים להתחבר לרשתות WiFi פתוחות. התוסף, שעלה לאוויר לפני כחודש, מאפשר למי שמתקין אותו לחדור למחשבים של משתמשי פיירפוקס אחרים שנכנסים לרשת באמצעות חיבור ציבורי ולא מוגן.

כעת יכולים משתמשי פיירפוקס להתקין תוסף אחר, שיאפשר להם ולחזור לגלוש ברשתות פתוחות, כמו לדוגמה בבתי קפה. לתוסף קוראים BlackSheep ("כבשה שחורה"). המדובר בתוסף שנכתב על ידי חברת האבטחה לענן Zscaler וניתן להורדה ישירות מהאתר שלה.

תוסף ה-BlackSheep, שהקוד שלו מזכיר מאוד את זה של Firesheep – מה שמונע התקנה של השניים באותו מופע של פיירפוקס, יודע לזהות גישה של תוסף הפריצה לדפדפן, ובמקרה כזה מציג הודעת אזהרה. במקביל, שולח התוסף מידע מטעה אל הפורץ. המשתמש, לאחר הופעת ההודעה, יכול כמובן להתנתק מהרשת ולמנוע מהפורץ "לגנוב" את הגלישה שלו ואת נתוניה השונים. משתמשי BlackSheep יכולים להגדיר את הפרשי הזמן בהם תתבצע הבדיקה וכן להגדיר את ממשק האינטרנט בו תתבצע ההאזנה לתוסף המרושע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים