גרטנר: מספר המכשירים החכמים יצמח עד 2020 ביותר מפי שלושה

בעוד כעשור, יעמוד מספר המכשירים החכמים ברחבי העולם על 200 מיליארד - כך עולה מהערכות חברת המחקר ● גרטנר חוזה, כי שתי טכנולוגיות מתפתחות צפויות לעבור את רף מיליארד הדולרים עד סוף העשור: הגברה אנושית ומכשירי חשמל ניידים ● עוד עולה מהתחזיות, כי הכנסות תעשיית ה-IT העולמית יעמדו ב-2011 על 3.5 טריליון דולרים, ויציגו צמיחה בחמש השנים הקרובות

מספר המכשירים החכמים ברחבי העולם, שעומד השנה על 60 מיליארד יחידות, יצמח עד 2020 יותר מפי שלושה, ויעמוד על כ-200 מיליארד – כך מעריכה חברת המחקר גרטנר (Gartner).

סטיבן פרנטיס, סגן נשיא ועמית מחקר בחברה, השמיע הערכה זו בכנס Symposium/ITxpo 2010 שעורכת גרטנר בקאן שבצרפת בהשתתפות יותר מ-3,000 בכירים בתעשיית ה-IT בעולם.

האנליסטים של החברה צפו, כי הכנסות תעשיית ה-IT העולמית יעמדו ב-2011 על 3.5 טריליון דולרים, ויציגו צמיחה בחמש השנים הקרובות. מומחי גרטנר צופים, כי שתי מגמות, שנכון להיום נחשבות מגמות מתעוררות, צפויות להפוך עד 2020 לשווקים בשווי של מיליארד דולרים כל אחד: הגברה אנושית (Human augmentation) ומכשירי חשמל ניידים.

טכנולוגיית ההגברה האנושית מתמקדת ביצירת שיפורים קוגניטיביים ופיזיים והכללתם כחלק בלתי נפרד מהגוף האנושי. טכנולוגיה זו מתפתחת לאט אבל בטוח לכיוון של העשרת חייהם של בני אדם באופן ממשי. מגמה נוספת שמתפתחת במהירות היא זו של מכשירי החשמל הניידים. גרטנר צופה, כי עד 2011 יחזיקו אנשים ברשותם יותר ממיליארד מחשבים ניידים וחמישה מיליארד טלפונים ניידים פעילים ברחבי העולם, ומעריכה, כי על פי רמות הביקוש – יסתכמו מכירות שוק זה ב-2020 ביותר ממיליארד דולרים.

"אנחנו חיים, משחקים ועובדים בעולם דיגיטלי יותר ויותר, שבו אין לאנשים ברירה אלא להפוך בעצמם להיות דיגיטליים ככל יכולתם", אמר פרנטיס. "האינטרנט ב-2012 יהיה גדול פי 75 ממה שהיה ב-2002. אם פייסבוק (Facebook) הייתה מדינה, היא הייתה השלישית בגודלה בעולם, אחרי סין והודו. גם ריבוי המידע הבלתי נשלט הוא מציאות קיימת שאין מנוס ממנה".

הוא הוסיף, כי "במבט קדימה, אנחנו מצפים לראות פרישות נוספות של טכנולוגיות קיימות בדרכים חדשניות ויצירתיות. נראה פחות ופחות טכנולוגיות חדשות של ממש שמצליחות להיכנס למגמה השלטת. הכוונה איננה שלא נראה התפתחויות חדשות, אולם אנחנו מתחילים לראות כבר כיום סימנים מוקדמים לטכנולוגיות מפתח עבור הגל הבא של הטכנולוגיה. אנחנו מעריכים שהגל הזה יימשך ב-2025 ועד 2080".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים