טקסס אינסטרומנטס השיקה מערכת על שבב לתחנות בסיס בטכנולוגיה של הדור הרביעי

משה הלל, מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס ישראל: "המערכת על שבב שלנו, TCI6166, עומדת לזעזע את השוק, מאחר שלא קיימת טכנולוגיה אחרת עבור תחנות בסיס שפותרת את האתגרים העומדים בפני מפעילי השירות כמו שהמערכת שלנו עושה"

11/11/2010 15:19

טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments, או בקיצור: TI) ניצלה את פתיחתה של ELECTRONICA 2010 – תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם הנערכת השבוע במינכן שבגרמניה, להכריז על השבב שיתמוך בתחרות הבסיס של יצרני ומפעילי שירותי הסלולר.

כך, על רקע המאבק של מפעילי שירות ברחבי העולם למציאת דרכים נוספות וכלכליות להגדלת יכולות הרשת שלהם ולמציאת פתרונות לצריכה הנוסקת לשחקים על ידי המשתמשים, הכריזה TI על מערכת על שבב (SoC, ר"ת System on a Chip) אלחוטית המיועדת לתחנות בסיס, הראשונה בתעשייה שמספקת ביצועים ברמת הדור הרביעי (4G) הנדרשים להשתלט על מבול הנתונים האלחוטיים.

מערכת העל שבב TMS320TCI6616, שנוצרה מלכתחילה כמנוע נתונים אלחוטי, מתבססת על הדור החדש של מעבדי האותות הספרתיים TMS320C66x ועל הארכיטקטורה בריבוי ליבות KeyStone של TI, ומספקת ביצועים חזקים יותר מכפליים בהשוואה למערכת על שבב מדור 3 או מדור 4 הנמצאת בשוק. כמו כן, מערכת TCI6616 משביחה גם את מעבד האותות הספרתיים הראשון בתעשייה בריבוי ליבות שמעבד חישובים מתמטיים הן בנקודה צפה, הן בנקודה קבועה ומספק יכולת חדשנית שמפשטת את תכנון התוכנה לתחנות בסיס אלחוטיות.

משה הלל מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס ישראל, בפתח הביתן בתערוכת אלקטרוניקה במינכן בה נערכה ההכרזה

כדי להקל על פיתוח תחנות בסיס רב-אופניות (Multi Mode) ועמידות יותר בידי הלקוחות, תחנות שיסייעו למפעילי השירות להתאים את המשאבים הספקטרליים והכספיים שלהם ואת משאבי הרשת שלהם באופן מיטבי, פיתחה TI את המערכת על שבב TCI6616 בשילוב שלושה מרכיבים חשובים ביותר: טכנולוגיית שכבת PHY שפעולתה הוכחה בשטח, מנוע אוטונומי לעיבוד חבילות ומעבדי DSP ניתנים לתכנות המאפשרים גישה מלאה לריבוי ליבות.

ה-PHY של TI ממומשת כמעבדי עזר שניתנים להגדרת קונפיגורציה ומאפשרת יצירת יישום רדיו בהגדרת תוכנה (SDR) אשר מאפשר למפעילי שירות לעבור בצורה הגיונית לתקנים מתפתחים ללא צורך ברכיבים חיצוניים. עיבוד חבילות אוטונומי המתבצע במערכת TCI6616 מנהל חבילות מהליבה וגם מרשתות הרדיו, מסיר את העומס של עיבוד החבילות ומשחרר מחזורי עבודה לטובת אלגוריתמים שמעמיקים את היעילות הספקטרלית. הפעולה האוטונומית של מעבדי העזר של החבילות מפשטת את התכנון ומקטינה את העלויות של המפתחים. יחד, מעבדי עזר אלו שניתנים להגדרת תצורה, המיועדים לשימוש בכל התקנים האלחוטיים העיקריים, מפיקים ביצועים שווי ערך לאלו של יותר מ-250 מעבדי DSP.

מערכת TCI6616 מספקת ביצועים ללא תקדים שניתנים לתכנות עם ליבות DSP דגם C66x החדשות של TI, המשפרת את ביצועי העיבוד פי חמש יותר מאשר כל מעבד DSP אחר, כפי שאפשר לראות במבחני ביצועים. ארבע ליבות DSP דגם C66x שבמערכת TCI6166 בריבוי ליבות מספקות את הביצועים הנחוצים למימושי IP בהתאמה אישית שעליהם מסתמכים מפתחים של תחנות בסיס ליצירת בידול של מוצרים.

מגוון המוצרים המשתמשים במבחר פתרונות האנלוגיים והדיגיטליים המתקדמים ביותר של TI, ביניהם תחנות הבסיס של היצרנים והמפעילים הסלולריים בעולם

טכנולוגיית PHY של TI, מעבד העזר לחבילות וליבות DSP פועלים יחד כדי לספק למפתחים מערכת על שבב עם יכולת מיחשוב עצומה המתאימה במיוחד לאתגרים של רשתות הדור הרביעי.

"המערכת על שבב שלנו, TCI6166, עומדת לזעזע את השוק, מאחר שלא קיימת טכנולוגיה אחרת עבור תחנות בסיס שפותרת את האתגרים העומדים בפני מפעילי השירות כמו שהמערכת שלנו עושה", אמר משה הלל, מנכ"ל TI ישראל. "אנו מספקים פתרונות בכל החזיתות של ביצועים, מחיר וחדשנות. עם פתרון לתחנות בסיס בעל יכולת רבה כזו, תהיה מאת טקסס אינסטרומנטס בידי היצרנים ומפעילי השירות הטכנולוגיה המתקדמת ביותר הנחוצה על מנת לספק את ההבטחה של הדור הרביעי".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים