ארצות הברית: אוניברסיטה התקינה תוכנה במטרה למנוע הורדת קבצים לא חוקיים

התוכנה, שהותקנה באוניברסיטת ולדוסטה סטייס בג'ורג'יה, יכולה לאתר במדויק סטודנטים המשתמשים בתוכנות P2P כדי להוריד קבצים לא חוקיים, או כדי לאפשר לאחרים להוריד מהמחשבים שלהם קבצים שכאלה ● עם זאת, היא לא יודעת להפריד בין הורדה חוקית של קבצים להורדה לא חוקית

הנהלת אוניברסיטת ולדוסטה סטייס (Valdosta State University) בג'ורג'יה, ארצות הברית, הודיעה באחרונה שהיא התקינה ברשת המחשבים שלה תוכנה חדשה שיכולה לאתר במדויק סטודנטים המשתמשים בתוכנות P2P כדי להוריד קבצים לא חוקיים, או כדי לאפשר לאחרים להוריד מהמחשבים שלהם קבצים שכאלה.

עיתון הסטודנטים של האוניברסיטה דיווח, כי לאחר שהתוכנה, והאוניברסיטה, מזהים את המשתמשים בקבצים, היא מעבירה את האחריות למשטרה. כן נמסר, כי אותם אנשים יכולים לעמוד לדין בגין עבירה ברמת פשע, להישלח לכלא לתקופה של עד חמש שנים ולקבל קנס בגובה של עד 250 אלף דולרים.

האוניברסיטה החליטה לנקוט בצעד זה לאחר שבאחרונה עלתה דרישה מהמכללות ומהאוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית לעצור את השימוש ברשתות שלהן לצורך שיתוף קבצים לא חוקי. למעשה, לפי החוק הפדרלי, מוסד שאינו מבצע מספיק מהלכים כדי לעשות זאת עלול להפסיד את המימון שהוא מקבל מהממשלה.

עם זאת, על פי הדיווח, התוכנה שהותקנה אינה יודעת להפריד בין הורדות קבצים חוקיות להורדות שאינן כאלה. משכך, ייתכן שהתוכנה תזהה הורדה חוקית של קובץ ביטורנט (Bittorrent) של מערכת הפעלה לינוקסית כזו או אחרת כהורדה לא חוקית, ותעביר על כך דיווח להנהלה.

P2P

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים