פייסבוק: אי-מיילים, מסרים מיידיים, הודעות SMS וצ'אט – במערכת אחת

המערכת החדשה לתקשורת אחודה, שתכונה Facebook Messages, תתקיים במתכונת של "שירות הודעות מודרני", ותחל להיות מוצעת במהלך החודשים הקרובים ● מרק זוקרברג, מנכ"ל החברה, אמר, כי פייסבוק לא תשתמש במידע שייאסף במערכת לפרסום ממוקד ולא ישותף עם מפרסמים, משווקים ומפתחי יישומים ● עם ההכרזה על המערכת פתחה פייסבוק בקרב חדש מול גוגל, בעלת שירות ג'י-מייל

פייסבוק (Facebook) הודיעה אמש (ב') על כוונתה להציע שירות מלא של דואר אלקטרוני ל-500 מיליון החברים ברשת החברתית. מנכ"ל החברה, מרק זוקרברג, הבטיח, כי השירות החדש יחל להיות מוצע למשתמשים במהלך החודשים הקרובים.

זוקרברג ציין, כי המערכת החדשה לתקשורת אחודה, שתכונה Facebook Messages, תשלב בין דואר אלקטרוני, מסרים מיידיים של פייסבוק, הודעות SMS וצ'אט, במתכונת של "שירות הודעות מודרני". למשתמשים תוצע כתובת דואר אלקטרוני עם הסיומת @Facebook.com, שתפעל בתחומי הרשת החברתית ומחוצה לה.

המשתמשים לא יצטרכו עוד לצאת מתחומי פייסבוק כדי לשלוח הודעות דואר אלקטרוני לחבריהם: בלחיצה על קישור ניתן יהיה לכתוב הודעה ולשלוח אותה באי-מייל. השירות פותח מחדש מהיסוד ואינו בגדר שדרוג של מערכת ההודעות הקיימת, בעלת היכולות המוגבלות.

"ההודעות החשובות יוצגו בראש, תוך שימוש באלגוריתם של עדכוני החדשות אשר מציג את התכנים ואנשי הקשר החשובים ביותר בראש", אמר זוקרברג בהכרזה על המערכת החדשה.

היכולת להתכתב בדואר האלקטרוני עם אנשי קשר מחוץ לרשת החברתית תעניק לפייסבוק גישה לכתובות דואר שאינן קיימות כיום בשרתיה. לדברי זוקרברג, הגישה למידע זה תאפשר ליצור מערכת דואר חכמה וקלה יותר לשימוש. הוא הכחיש, כי המידע הנאסף ישמש לפרסום ממוקד או ישותף עם מפרסמים, משווקים ומפתחי יישומים.

המהלך פותח מערכה נוספת בקרב בין פייסבוק לגוגל (Google), בעלת שירות הדואר האלקטרוני ג'י-מייל (Gmail), על זמנם ותשומת ליבם של הגולשים ברשת. גוגל מחזיקה כיום בכתר, אולם פייסבוק התגלתה כרשת חברתית ממכרת, שאנשים יכולים לבלות בה שעות ארוכות. זהו נכס רב ערך בעיניהם של המפרסמים והמשווקים, וניתן להניח שהשירות החדש רק יעצים אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים