אורקל השיקה את מערכת ההפעלה Solaris 11 Express

החברה הבטיחה להשיק את המערכת החדשה עוד לפני סוף השנה, על מנת להעניק למפתחים ולמנהלי המערכת הזדמנות להתרשם ממנה לפני ההשקה הרשמית של Solaris 11 המלאה, שמתוכננת לשנה הבאה ● הן Solaris 11 Express והן Solaris 11 המלאה כוללות יותר מ-2,700 חבילות תוכנה שונות, ומעל ל-400 תפקודים חדשים

אורקל (Oracle) קיימה את הבטחתה, והשיקה את מערכת ההפעלה Solaris 11 Express עוד לפני סוף השנה הנוכחית – על מנת להעניק למפתחים ולמנהלי המערכת הזדמנות להתרשם ממנה לפני ההשקה הרשמית של Solaris 11 המלאה, שמתוכננת לשנה הבאה. אם רוצים, ניתן לראות ב-Solaris 11 Express גרסה 1.0 של מערכת ההפעלה החדשה, בעוד ש-Solaris 11 המלאה  תהיה גרסה עם Serice Pack 1.

הן Solaris 11 Express והן Solaris 11 המלאה כוללות יותר מ-2,700 חבילות תוכנה שונות, ומעל ל-400 תפקודים חדשים. על פי סאן (Sun), הושקעו בפיתוח של Solaris 11 למעלה מ-20 מיליון שעות אדם, ובבחינה של המערכת – למעלה מ-60 מיליון שעות. זאת, על מנת להבטיח פעולה תקינה של הגרסה המסחרית.

ללקוחות שמבקשים ליהנות מחוד החנית של טכנולוגיית יוניקס (Unix) בסביבת הייצור מציעה אורקל תמיכה בתשלום במערכת ההפעלה Solaris 11 Express, במסגרת חבילות תמיכה שונות. לקוחות שלא ירכשו חבילת תמיכה יוכלו להשתמש ב-Solaris 11 Express רק למטרות בחינה ופיתוח. כשמורידים את מערכת ההפעלה החדשה יש לאשר את הסכם הרישוי, שקובע שהקוד ישמש רק לבחינה ופיתוח, אחרת – יש לרכוש חבילת תמיכה מאורקל.

מערכת ההפעלה החדשה נתמכת במעבדי Sparc T3 בעלי 16 ליבות וכן במעבדי Xeon של אינטל (Intel). במערכות Sun Fire ,Sun Blade ו-Enterprise M לא מתקינה אורקל מראש את Solaris 11 Express. המערכת מיועדת בעיקר לשרתים (512 דגמים שונים), אך נתמכת גם במחשבים שולחניים (950 דגמים) ובמחשבים ניידים (2,864 דגמים, בעיקר מתוצרת HP ודל).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים