האקר ממלזיה מואשם בפריצה למחשבי הפדרל ריזרב

לין מו פו מואשם, כי "בנה קריירה מפריצה לשרתים של מוסדות פיננסיים, קבלניות של משרד ההגנה ותאגידים גדולים, ומכירת המידע שהשיג לאחרים" ● המחשב הנייד שלו הוחרם "ונמצאו בו פרטים רבים של חשבונות בנק ופרטים אישיים מזהים שהשיג לכאורה בפריצה למערכות מחשב שונות", צוין בכתב האישום ● עוד מואשם פו באחזקת פרטים גנובים של יותר מ-400 אלף כרטיסי אשראי

כתב אישום הוגש בארצות הברית נגד לין מו פו, בן 32, תושב מלזיה, בגין פריצה למחשבי הפדרל ריזרב (Federal Reserve) – הבנק המרכזי של ארצות הברית – ואחזקת פרטים גנובים של יותר מ-400 אלף כרטיסי אשראי. אם יורשע, צפוי לפו עונש של עד 10 שנות מאסר.

"הנאשם בנה קריירה מפריצה לשרתים של מוסדות פיננסיים, קבלניות של משרד ההגנה ותאגידים גדולים, ומכירת המידע שהשיג לאחרים", על פי כתב האישום שהגיש משרד המשפטים האמריקני.

סוכנים אמריקניים עצרו את פו ב-21 באוקטובר, כשהגיע לנמל התעופה קנדי בניו-יורק, ומאז הוא מוחזק במעצר. המחשב הנייד של פו הוחרם "ונמצאו בו פרטים רבים של חשבונות בנק ופרטים אישיים מזהים שהשיג לכאורה בפריצה למערכות מחשב שונות", צוין בכתב האישום.

במשרד המשפטים של ארצות הברית מאמינים, כי פו הגיע למדינה כדי להשיג "פרטים גנובים נוספים של חשבונות בנק מהאקרים, שאותם התכוון למכור למטרות רווח". על התאגידים שלמחשביהם פרץ פו נמנית, על פי המשרד, חברת FedComp, שמעבדת נתונים עבור מוסדות פיננסיים. באמצעות פריצה זו השיג פו פרטים מגופים נוספים, דוגמת האיגוד של מכבי האש במדינת ניו-יורק ואיגוד המורים בניו-ג'רזי. עוד פרץ פו למחשבי הפדרל ריזרב בקליבלנד, אוהיו.

דובר הבנק המרכזי של ארצות הברית מסר, כי פריצה זו הייתה "בבחינת מבחן למערכות של הפדרל ריזרב", אך טען, כי לא נפגעו "נתוני ייצור". גם חברת FedComp הכחישה, כי נגנבו ממנה נתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים