יבמ פיתחה טכנולוגיית שבבים שעשויה להוביל למחשבים מהירים פי אלף

הטכנולוגיה עשויה לאפשר פיתוח של מחשבים שיפעלו בקצב של אקס-פלופ , כלומר - יבצעו מיליון טריליון חישובים בשנייה ● על פי יבמ, הטכנולוגיה החדשה מעניקה רמות חסרות תקדים של צפיפות, והשבבים קטנים פי עשרה מהשבבים המתקדמים ביותר כיום

יבמ (IBM) חשפה טכנולוגיה חדשה של מיקרו-מעבדים שמשלבים בין רכיבים אופטיים לרכיבים חשמליים ביחידת סיליקון אחת. אלה עשויים לסלול את הדרך לפיתוח של מחשבים שיפעלו בקצב של אקס-פלופ, כלומר – יבצעו מיליון טריליון חישובים בשנייה, פי אלף ממחשבי העל המהירים ביותר כיום.

הטכנולוגיה החדשה, שמכונה CMOS Integrated Silicon Nanophotonics, מאפשרת לשבבים במערכת ליצור תקשורת בפעימות של קרני אור. היא תוכל לשמש בסיס למחשבים מהירים, קטנים וחסכוניים יותר בצריכת האנרגיה בהשוואה למקובל כיום.

"טכנולוגיית CMOS Integrated Silicon Nanophotonics מבטיחה שיפור חסר תקדים בפעולה ובביצועים של שבבי הסיליקון, באמצעות תקשורת אופטית בעלת צריכת אנרגיה נמוכה בין מסדים, מודולים ושבבים, ואף בתוך השבב עצמו", אמר יורי וולסוב, מנהל המחלקה של יבמ לטכנולוגיית Silicon Nanophotonics. לדבריו, "הצעד הבא יהיה לייצר שבבים שיכללו את הטכנולוגיה החדשה במפעל, במתכונת מסחרית, תוך שימוש בתהליכים שפיתחנו".

על פי יבמ, הטכנולוגיה החדשה מעניקה רמות חסרות תקדים של צפיפות, והשבבים קטנים פי עשרה מהשבבים המתקדמים ביותר כיום. היעד בסופו של דבר הוא לייצר מערכות מסחריות שיעניקו ביצועים ברמה של אקס-פלופ. "התקשורת האופטית ברמת השבב מקדמת אותנו צעד נוסף לקראת מחשבים שיפעלו בקצב של אקס-פלופ", אמר טי. סי. צ'ן, סגן נשיא למדע וטכנולוגיה בחטיבת המחקר של יבמ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים