יובל אשל, ג'יגה: "מוכן לקלוט בני 50 פלוס"

"יש מחסור באנשים, והדבר גורם למצב שבו יש גידול בדרישות לעובדים, מה שמביא לעלייה בשכרם", אמר אשל, מנכ"ל החברה, בפאנל שנערך לקראת הכנס השנתי של איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה ● לדבריו, "נקבל עובד או עובדת בכל גיל, רק שאיננו מצליחים למצוא עובדים בני 50 או יותר שמוכנים לעבוד בתחום זה" ● אשל הוסיף, כי "ההחמצה העיקרית של מדינת ישראל היא שלא עוברים יותר אנשים לעולם התוכנה"

"יש לנו מחסור בלתי פוסק בכותבי דרייברים לזמן אמת, ואנחנו זקוקים להם ולמומחי דוט.נט", אמר יובל אשל, מנכ"ל ג'יגה זמן אמת. "אין לנו בעיה של גיל. נקבל עובד או עובדת בכל גיל, רק שאיננו מצליחים למצוא עובדים בני 50 או יותר שמוכנים לעבוד בתחום זה. קיים מחסור באנשים, והדבר גורם למצב שבו יש גידול בדרישות לעובדים שכאלה, מה שמביא לעלייה בשכרם. אנחנו משוועים לאנשים".

אשל דיבר בפאנל בכירים שהתקיים בשבוע שעבר, לקראת הכנס השנתי של איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה, שייערך ב-4 בינואר. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. השתתפו בו משה הילל, מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) ישראל; שלמה וקס, מנכ"ל האיגוד; דיוויד אסיא, מייסד מג'יק (Magic) ולשעבר מנכ"ל ויושב ראש החברה; ודורון בירגר, לשעבר מנכ"ל אלרון וכיום מנהל הפעילות של בנק ההשקעות האמריקני לנדמארק ונצ'ורס (Landmark Ventures).

ג'יגה זמן אמת, אמר אשל, היא חברת תוכנה פרטית הפועלת בשוק מזה 27 שנים. עיסוקה של החברה הוא בתחום מערכות רב-תחומיות, מפתחת ומספקת פתרונות תוכנה לחברות היי-טק, למוסדות פיננסיים, למגזר העסקי ולתעשייה הביטחונית, לרבות צה"ל. הוא ציין, כי "אנחנו מתמקדים בפיתוח ארבעה קווי מוצרים: בתחום מערכות תוכנה ומכשור רפואיות, דפוס דיגיטלי, תקשורת נתונים טלפוניה וסלולר וכן מערכות C4I  (מערכות שו"ב ומערכות מודיעיניות)". החברה, לדבריו, מונה 150 עובדים.

"אחת הבעיות העיקריות של מדינת ישראל היא שהיא לא עושה מספיק על מנת להעביר עוד ועוד אנשים לעולם התוכנה והפיתוח המקומי", הוסיף אשל. "מדובר בפירוש בהחמצה בעלת משמעויות נרחבות".

הוא הוסיף, כי "צריך לפתח את תחום משאבי האנוש בישראל לטובת עולמות התוכנה השונים. מדובר בהון האנושי של המדינה. למרות החשיבות הרבה של הנושא, רק מדברים עליו אולם לא מרבים לפעול בתחום, לא נותנים לו מספיק שימת לב". הדרך היחידה לשינוי מצב זה, אמר מנכ"ל ג'יגה, "היא על ידי הכנסת עוד אנשים למעגל העבודה. נדרש להביא בדחיפות לכך שאנשים יעברו חניכה במפעלים במקום שהם יקבלו דמי אבטלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים