האיחוד האירופי קנס חמש יצרניות מסכים בסכום כולל של 875 מיליון דולרים בגין תיאום מחירים

הוועדה להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי החליטה להטיל את הקנסות בגין בדיקה שהחלה ב-2006 עקב טענה לפיה שש חברות - חמש הנקנסות וחברת סמסונג - נפגשו כ-60 פעמים בין אוקטובר 2001 לפברואר 2006 במטרה לתאם מחירי מינימום וכן את טווח מחירי המכירה של תוצרתן ● הקנס הגדול ביותר הושת על חברת Chimei InnoLux, שתאלץ לשלם לאיחוד כ-396 מיליון דולרים

קנסות נגד גוגל. האיחוד האירופי

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי קנסה חמש יצרניות של מסכים לטלוויזיות ומחשבים בסכום כולל 875 מיליון דולרים בעקבות תיאום מחירים שביצעו ביניהן. הקנס הגדול ביותר הושת על חברת Chimei InnoLux, שתאלץ לשלם לאיחוד לא פחות מ-396 מיליון דולרים.

הוועדה להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי החליטה להטיל את הקנסות בגין בדיקה שהחלה ב-2006 עקב טענה לפיה שש חברות – חמש הנקנסות וכן סמסונג (Samsung), היצרנית הגדולה בתחום – נפגשו כ-60 פעמים בין אוקטובר 2001 לפברואר 2006 במטרה לתאם מחירי מינימום וכן את טווח מחירי המכירה של תוצרתן, תוך גילוי פרטים עסקיים בנוגע לשותפים ועומס על קווי ייצור.

ארבע החברות האחרות שיצטרכו לשלם קנסות הן LG Display (כ-284 מיליון דולרים), AU Optronics (כ-154 מיליון דולרים), Chunghwa Picture Tubes (כ-12 מיליון דולרים) ו-HannStar (כ-11 מיליון דולרים).

הוועדה החליטה שלא להטיל קנס על סמסונג, מכיוון שלטענתה הייתה החברה אחראית לכך שהקרטל פורק והיא הייתה זו שהתריעה על קיומו בפני ועדת הבדיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים