יישומי אורקל מוצעים עכשיו גם בשירות הענן EC2 של אמזון

נראה כי למרות שלארי אליסון, מנכ"ל אורקל, הכריז שוב ושוב כי החברה דוחה את הרעיון של ענני המיחשוב, החליטה החברה בסופו של דבר לאמץ את התפיסה ● ג'ף באר, המומחה של אמזון לשירותי אינטרנט, הכריז כי גרסאות AMI של היישומים Peoplesoft CRM ,JD Edwards Enterprise One וחבילת E-Business Suite 12.1.3 של אורקל עצמה מוצעות מעתה בשירות EC2 של אמזון ● יישומי אורקל מוצעים לפי מחירון של Reserved Pricing - כלומר, בתשלום מראש על זמן השימוש בשירות, כאשר המחיר לשעה נמוך יותר מאשר במחירונים אחרים

יישומי אורקל (Oracle) פועלים כעת גם במתכונת ענן, בשירות Elastic Compute Cloud של אמזון (Amazon) – במהלך שנתפס כצעד משמעותי בתהליך ההשלמה של אורקל עם התפיסה של ענני המיחשוב כתחליף ליישומים מקומיים שפועלים במתקני הלקוח. נראה כי למרות שלארי אליסון, מנכ"ל אורקל, הכריז שוב ושוב כי החברה דוחה את הרעיון של ענני המיחשוב, החליטה החברה בסופו של דבר לאמץ את התפיסה.

ג'ף באר, המומחה של אמזון לשירותי אינטרנט, הכריז בהודעה שפרסם ביום ה' בבלוג כי גרסאות AMI של היישומים Peoplesoft CRM ,JD Edwards Enterprise One וחבילת E-Business Suite 12.1.3 של אורקל עצמה מוצעות מעתה בשירות EC2 של אמזון. מסדי הנתונים של אורקל מוצעים כבר מזה זמן כגרסאות Machine Image בשירות EC2, וגרסאות ספציפיות של מסדי הנתונים נלוות גם ליישומים שמוצעים כעת בשירות הענן.

באר הזכיר לראשונה את האפשרות שיישומי אורקל יפעלו בענן בהודעה שפרסם בבלוג בחודש ספטמבר האחרון, יום לאחר שמנכ"ל החברה לארי אליסון פתח את ועידת Oracle OpenWorld בסן פרנסיסקו. "בשיתוף פעולה עם אורקל נציע גרסאות AMI מוגדרות מראש, אשר מבוססות על תבניות VM של אורקל, על מנת שניתן יהיה להתקין את היישומים ולעבוד בהם תוך דקות ספורות, במקום תוך שבועות או אף חודשים".

הקצב המהיר של ההתקנה הוא אחד היתרונות המשמעותיים של השימוש בענני מיחשוב במקום ביישומים מקומיים. גרסאות AMI של היישומים פועלות כהתקנים וירטואליים שמשלבים בין היישום עצמו לבין סביבת ההפעלה, בצורה שמקילה מאוד על ההתקנה. לקוחות שברשותם רישיונות קיימים לגרסאות המקומיות של יישומי אורקל יכולים להשתמש גם ביישומי הענן ללא צורך ברכישת רישיון נוסף.

לא ברור עדיין אם גם יישומי סיבל (Siebel) יוצעו במתכונת ענן בשירות EC2 של אמזון, אך אורקל מבטיחה כי בעתיד יוצעו גם יישומים נוספים במתכונת דומה. יישומי סיבל, אם וכאשר יוצעו במתכונת ענן, יציבו את אורקל בתחרות ישירה עוד יותר מול חברת Salesfoprce.com, שמציעה תוכנות לניהול של קשרי לקוחות במתכונת של שירות אינטרנט – למרות שגם בתוכנת PeopleSoft CRM 9.1 שמוצעת כבר היום בשירות EC2 ניתן לראות תחרות כזו.

יישומי אורקל מוצעים בשירות EC2 לפי מחירון של Reserved Pricing – כלומר, בתשלום מראש על זמן השימוש בשירות, כאשר המחיר לשעה נמוך יותר מאשר במחירונים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים