בנק לאומי השיק מערכת חדשה לדירוג הלווים

המערכת מאפשרת לדרג את הלווים ומבקשי ההלוואות של הבנק, לתמוך בקבלת החלטות במהלך אישור מתן אשראי עסקי ולשפר את השירות והמהירות של מתן אשראי לעסקים ● כמו כן מאפשרת המערכת ניתוח מתקדם של תיק האשראי במימדים שונים ● איציק מלאך, ראש מערך תפעול ומנהלה וחבר הנהלת הבנק: "יש לנו את מערכת דירוג הלווים הטובה בארץ"

בכנס פנימי של בנק לאומי שנערך ביום ד' האחרון הושקה מערכת דירוג הלווים החדשה של הבנק. בכנס, שנערך בחסות ד"ר חדוה בר, ראש החטיבה לניהול סיכונים בבנק, איציק מלאך, ראש מערך תפעול ומנהלה וחבר הנהלת הבנק, ובועז גלינסון, ראש ענף מידול ומדידת סיכוני אשראי בבנק – תיאר האחרון את היכולות המתקדמות של המערכת, המאפשרת לדרג את הלווים ומבקשי ההלוואות של בנק לאומי, לתמוך בקבלת החלטות מושכלות במהלך אישור מתן אשראי עסקי ולשפר את השירות והמהירות של מתן אשראי לעסקים תוך הגדלת הרווחיות והפחתת הסיכונים אותם נוטל הבנק.

כמו כן מאפשרת המערכת ניתוח מתקדם של תיק האשראי במימדים שונים. לדברי גלינסון, המערכת מבוססת על הגישות המתקדמות ביותר בעולם הבנקאי למתן אשראי עסקי. המערכת מבוססת בין השאר על רכיבי מערכת הדירוג של סאס (SAS), המיוצגת בארץ על ידי מיה מחשבים.

במסגרת הכנס אמר מלאך, כי "יש לנו את מערכת דירוג הלווים הטובה בארץ״. לדבריו, "הפרויקט הינו חלק משורת פרויקטים המעמידים את בנק לאומי בחזית הקדמה הטכנולוגית והעסקית בניתוח וניהול סיכוני אשראי לעסקים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד לשעבר

    מרגיז מאוד, שבפרויקט שבו היו מעורבים אנשים רבים וטובים, שעמלו והקימו מערכת לתפארת, תמיד אותו אדם קוטף את כל הקרדיט. שום מילה של הכרת תודה לעובדים חלילה. וחוץ מזה - המערכת לא חריגה במיוחד בנוף הבנקאות בארץ, וגם משקלה הסופי בהחלטה על מתן אשראי ללווה אינו כה גדול, ובוודאי אינו מכריע.

אירועים קרובים