איך להיות פופולריים בפייסבוק?

על פי מחקר שערכה הרשת החברתית, הדרך להיות פופולרי היא לכתוב עדכוני סטטוס ארוכים יותר, לדבר על מוסיקה וספורט, לא להיות רגשניים מדי, לא לדבר על המשפחה ועל דת, לא להתייחס לזמן ולהשתמש הרבה במילה "אתם" ● עוד עולה מהמחקר, כי אנשים צעירים מביעים רגשות שליליים יותר מאנשים מבוגרים, מקללים יותר וגם משתמשים יותר במילים אישיות כמו "אני" ו-"לי"

רוצים להיות הכי פופולריים בפייסבוק (Facebook)? כל שעליכם לעשות הוא לכתוב עדכוני סטטוס ארוכים יותר, לדבר על מוסיקה וספורט, לא להיות רגשניים מדי, לא לדבר על המשפחה ועל דת, לא להתייחס לזמן ולהשתמש הרבה במילה "אתם". אלה הממצאים של מחקר מעודכן של פייסבוק, שבחן את הדרך שבה אנשים כותבים ומגיבים לשינויי סטטוס.

פייסבוק ניתחה את השימוש במילים במיליון עדכוני סטטוס של דוברי אנגלית בארה"ב, תוך נטרול כל המידע המזהה מתוך עדכוני הסטטוס.

לאחר נטרול ההודעות, אורגנו המילים לתוך 68 קטגוריות שונות, המבוססות על תוכנת ניתוח טקסטים the Linguistic Inquiry and Word Count (LIWC). קטגוריות של מילים הן, למשל, מילות יחס, פעלים בלשון עבר, רגשות חיוביים, דת ועוד.

ממצאי המחקר הראו, שהצעירים הם אנשים כעוסים, מנבלי פה ואנוכיים. אנשים צעירים מביעים רגשות שליליים יותר מאנשים מבוגרים, מקללים יותר וגם משתמשים יותר במילים אישיות כמו "אני" ו-"לי". גולשי פייסבוק מבוגרים יותר, לעומת זאת, כותבים משפטים ארוכים יותר בעדכונים שלהם, מדברים יותר על אחרים ומתבלים את את השפה ביותר מילות יחס (אל, ב-, מ- וכו') וביותר מילות קישור (ה-, כמה וכו').

עוד מסתבר, שרוב החברים בפייסבוק הם "ציפורי בוקר". המחקר מצא שעדכוני הסטטוס המביעים רגשות חיוביים היו שכיחים יותר בשעות הבוקר, והפכו ליותר ויותר שליליים במהלך שעות היום.

המחקר של פייסבוק מאשר גם משהו שבלוגרים יודעים זה מכבר: הערות שליליות מייצרות יותר פעילות מקוונת – עדכוני סטטוס עגומים וקודרים מייצרים יותר תגובות מעדכונים חיוביים.

הערות הקשורות לדת פחות מעניינות את גולשי פייסבוק, וגם כאלה הקשורת לשינה – מה שמוכיח שרצוי להימנע מנושאי דת, ושאף אחד מהחברים כנראה לא ער כדי לקרוא שינויי סטטוס על נדודי שינה.

תוכלו לקרוא עוד על המחקר של פייסבוק, וגם לגלות שכולם בעצם נוטים לדבר על אותם דברים – מה שהופך את השימוש בפייסבוק אולי לממכר משהו, אבל די משעמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים