הסיבה לתקלה בסקייפ: באג בגרסה הנפוצה ביותר של התוכנה ועומס יתר על שרתים

הגרסה התקולה נמצאת בשימוש אצל כ-50% ממשתמשי סקייפ באופן גלובלי, וכ-40% מהם הושפעו מהתקלה ● בפוסט מיוחד שפרסם לארס רבי - מנכ"ל סקייפ, בבלוג הרשמי של החברה, הסביר בפרוטרוט את מה שאירע וכיצד החברה התמודדה עם התקלה חסרת התקדים

עומס יתר על חלק מהשרתים ובאג לא מוכר בגרסת התוכנה הנפוצה ביותר, הם אלו שהביאו  לתקלה הגדולה בתולדות סקייפ (Skype) – שירות השיחות מבוסס הרשת. בפוסט מיוחד שפרסם לארס רבי – מנכ"ל סקייפ, בבלוג הרשמי של החברה, הסביר בפרוטרוט את מה שאירע וכיצד החברה התמודדה עם התקלה חסרת התקדים.

לפי רבי, בצרור שרתים שאחראים להעברת הודעות טקסטואליות באופן לא מקוון, נגרם עומס יתר מסיבה לא ברורה. כתוצאה מעומס היתר הזה, נשלחו הודעות באיחור רב לחלק מלקוחות סקייפ. בגרסה 5.0.0.12 של סקייפ לסביבת חלונות (Windows) הובילה קבלת ההודעות המאוחרת הזו להתרסקות הלקוח בגלל שגיאה בתוכנה. בעלי גרסאות קודמות של סקייפ ובעלי גרסה 5.0.0.16 ומעלה לא הושפעו מהתקלה הזו, כמו גם משתמשי סקייפ בפלטפורמות האחרות בהן תומכת החברה, דוגמת iPhone.

הגרסה התקולה נמצאת בשימוש אצל כ-50% ממשתמשי סקייפ באופן גלובלי, וכ-40% מהם הושפעו מהתקלה. יצוין, כי אותם 40% אחראים לכ-25% עד 30% מצמתי-העל הציבוריים – צמתים שעוזרים לחברה לבזר את העומס בין מחשבים שונים, מכיוון שמדובר ברשת P2P. נפילת צמתי-העל הזו יצרה עומס רב על שאר מערכת צמתי העזרה, וזה קרה בדיוק לפני שעות העומס היומיות של השירות. העומס העודף גרם לכך שרבים מבין הלקוחות פשוט לא הצליחו להתחבר לשירות במשך כ-24 שעות, עד לגילוי התקלה הראשית שהובילה לכך, למרות שהגרסה שלהם לא הכילה את הבאג.

כדי לפתור את הבעיה, מעבר לתיקון עומס היתר בשרתי ההודעות, הוסיפו מהנדסי סקייפ כמה אלפי צמתי-על במקומות שונים במטרה לשחרר את העומס על השרתים, וכך במשך הלילה שבין חמישי לשישי התקלה סודרה כמעט לחלוטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים