לוק אופדביק, אורקל: "המנמ"רים נדרשים לערימת IT מוכללת עם אינטגרציה מובנית מראש"

"אנחנו מצויים בתהליך של בניית דרך חדשה לטיפול ולהתבוננות בארכיטקטורת מרכז המיחשוב הארגוני", אמר אופדביק, סגן נשיא בכיר באורקל העולמית, בכנס שערכה החברה ללקוחות סאן בארץ ● לדבריו, "רכישת סאן היא רק ההתחלה; מדובר בתהליך מחויב המציאות: העולם הולך לקישוריות, עם גידול אקספוננציאלי בכמות הרכיבים המקושרים" ● דן טולדנו, אורקל ישראל: "יש לנו מפת דרכים ברורה - אורקל נמשיך להשקיע באופן משמעותי בכל טכנולוגיות סאן"

"המנמ"רים נדרשים לחיבור עולמות ה-IT השונים, של החומרה והתוכנה, לטובת קבלת 'ערימת IT' אחת, מוכללת. יש לנו יתרון באספקת פתרון כולל ללקוח הארגוני – חומרה, תוכנה ומכונת בסיס נתונים הכוללת איחסון, שרת תקשורת ודרייברים. אלה מחוברים יחדיו ולא נדרש לשלב ביניהם", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים לוק אופדביק, סגן נשיא בכיר באורקל (Oracle) העולמית ומנכ"ל חטיבת מוצרי החומרה של החברה באירופה. אופדביק היה דובר המפתח בכנס שערכה אורקל ללקוחות סאן (Sun) בארץ. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך בסינמה סיטי בגלילות.

מהם האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים כיום?

"יותר מתמיד, המנמ"ר נדרש כיום לעשות יותר בפחות, לנצל בצורה מרבית את תקציב ה-IT שעומד לרשותו. יחידת ה-IT בראשות המנמ"ר הפכה מיחידת הוצאה למרכז רווח, והמנמ"ר פועל כדי לספק ערך עסקי לארגון. חלף לו העולם הישן, שבו תשתיות ה-IT היו ממלכות נפרדות. כיום, למרכז המיחשוב יש חלק בכל היבט ארגוני: הגדלת שביעות רצון הלקוחות, הגדלת היצע השירותים העסקיים, הגדלת היעילות התפעולית והגברת המכירות".

כיצד גישתם לחיבור עולמות החומרה והתוכנה מסייעת למימוש מטרות אלה?

"אנחנו מתמקדים בפישוט מערכות ה-IT של המנמ"רים ובאספקת יכולות ניהול ושליטה במערכות אלה, עם אינטגרציה מובנית מראש ומוצרים קלים להטמעה ולתחזוקה. כך ניתן לקבל ביצועי מיחשוב ועיבוד טובים יותר, כיוון שהכוונון נעשה כבר בין כל הרכיבים. רמת שרידות ואמינות מערכות ה-IT היא גבוהה יותר, וניתנת לשליטה בכל ההיבטים. בנוסף, אין צורך לשדרג כל אחד מהרכיבים בנפרד, מה שמביא לצמצום עלויות.

לא פשוט לחבר שתי 'ענקיות' דינוזאורים, סאן ואורקל. זה לוקח זמן רב, אבל עמדנו במשימה בהצלחה ובפרק זמן קצר יחסית. הצלחנו לחבר את כלל המוצרים כך שיעבדו בהרמוניה ובמשולב. הצגנו באחרונה את פלטפורמות האקסהדטה (Exadata) והאקסהלוג'יק (Exalogic), הכוללות חידושים טכנולוגיים והמבוססות על מודל הפיתוח של אותו יצרן חומרות ותוכנות, שעובדות במשולב. הפתרונות הופכים את הרצת מאגרי המידע בקרב הלקוחות למשימה פשוטה יותר, תוך רמות ביצועים, זמינות, אבטחה וניהול טובות יותר".

האם מנמ"רים מבינים זאת?

"אנחנו מביאים לשוק פתרונות מדף מוכללים, ובכך משנים את פני התעשייה. להערכתי, תוך שנה-שנה וחצי נראה את התוצאות בכל עולם ה-IT הארגוניים. אלה פירות השקעה מסיבית שהשקענו במו"פ.

לקוחות מחפשים פתרונות אמינים ופשוטים להטמעה, תוך דגש על ביצועים, כאמצעי לשיפור רמות השירות והגדלת תפוקות הארגון. אורקל מספקת פתרון ארוז בקופסה, מוכן להפעלה מיידית, ככלי למימוש המטרות העסקיות של הלקוחות, לשיפור ביצועים ולחיסכון בעלויות. בסופו של יום, ארגונים רוצים מערכות IT שיביאו לשיפור תוצאות עסקיות. מוצרי אורקל, המשלבים חומרה ותוכנה יחדיו ומתבססים על החומרה של סאן, יביאו לשיפור ביצועים, לשינוע מהיר ויעיל יותר של המידע, ויסייעו למנמ"רים לממש את היעדים העסקיים של הארגון. יש פה שלושה עמודים: יכולת גידול, ניהול ואבטחת מידע. בלי שלושת אלה, אין למיחשוב הארגוני זכות קיום. מדובר במהפכה, שבראש ובראשונה היא תפיסתית ולא טכנולוגית".

מהי מפת הדרכים של החברה בעולמות סאן לשעבר?

"יש פה צוות מקומי מקצועי ומנוסה, שעושה עבודתו באופן מוצלח. לסאן בישראל יש מרכז פיתוח יפה, המאפשר לפתח רכיבים למכונת האקסהדטה, ולספק פתרונות מוכללים במהירות. יש לנו מחויבות לכלל הטכנולוגיות שהגיעו לאורקל מרכישת סאן.

"אורקל מצויה בתהליך של בניית דרך חדשה לטיפול ולהתבוננות בארכיטקטורה של מרכז המיחשוב הארגוני, ורכישת סאן היא רק ההתחלה", סיכם אופדביק. "מדובר בתהליך מחויב המציאות, כיוון שהעולם הולך לכיוון של קישוריות, עם גידול אקספוננציאלי בכמות הרכיבים המקושרים. אלה יזדקקו לבסיסי נתונים ולגיבוי, וכן לתחקור ועיבוד מהיר של הנתונים המועברים. את זה אורקל יודעת לעשות טוב יותר, תוך דגש על היבטי ביצועים, זמינות, אבטחת מידע וניהול. התשתית תהיה משולבת ותתקשר עם אותם רכיבים. מדובר במהפכה מרגשת".

הכנס נפתח בדבריו של דן טולדנו, מנהל פעילות חטיבת החומרה של אורקל ישראל, שאמר, כי "בשנה וחצי האחרונה עסקנו בשילוב מוצרי סאן באורקל. התקופה הזו הסתיימה, וכעת אנחנו מסתערים על השוק, כשיש לנו כל הידע הנדרש, לצד הגב והמסר של הנהלת החברה: אורקל ממשיכה ותמשיך להשקיע באופן משמעותי בטכנולוגיות של סאן, בעולמות המעבדים, מערכת ההפעלה סולאריס (Solaris), במוצרי האיחסון והגיבוי ובפיתוח שפת ג'אווה (Java). מדובר במסר ברור עבור שוק לקוחות סאן, שמשמעותו היא ביטחון בהמשך מפת הדרכים.

המטרה שלנו היא להביא לניצול מיטבי ומרבי ולייעל את מרכזי המיחשוב הארגוניים בעזרת מוצרי סאן-אורקל, לצד ייעולם". לאחר דבריו של טולדנו פוצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים