חדש: כונן קשיח שיכול להתמודד עם יריות מרובה ציד

כונן מתוצרת ioSafe שהוצג בתערוכת CES מסוגל לעמוד מול טיפות גשם, הטבלה במים ואפילו עם יריות של רובה ציד במידה גדולה ● בהדגמה שהתקיימה במטווח בלאס-ווגאס, חולצו הנתונים שהיו בכונן בשלמותם אחרי שהמדגימים ירו בו מטווח קצר למדי שש פעמים מרובה ציד בקוטר 12 גאוג' ● החלק החיצוני שלו אמנם חורר, אולם לא נרשם כל אובדן מידע

אחד ההתקנים המעניינים שהוצגו בתערוכת CES, שהתקיימה בלאס-ווגאס והסתיימה לא מכבר, היה כונן קשיח מתוצרת ioSafe שיכול להתמודד עם טיפות גשם, הטבלה במים ואפילו עם יריות של רובה ציד במידה גדולה (12 גאוג'). הכונן שהוצג מגיע בנפחים של בין 250 ג'יגה-בייט ל-1 טרה-בייט, ומחירו ההתחלתי עומד על 150 דולרים.

לפי רוב מור, מנכ"ל ioSafe, הכונן המדובר מצופה במעטה מתכת מלא שעשוי מיציקת אלומיניום אחת, והוא יכול להגן על הנתונים גם לאחר שלושה ימים במים מלוחים או מתוקים בעומק של עד כשלושה מטרים, או עד 10 מטרים, אם משתמשים בגרסת SSD של הכונן בטיטניום. בנוסף, ביכולתו של הכונן עם ציפוי האלומיניום לעמוד בנפילה מגובה של שלושה מטרים, ואילו גרסת הטיטניום תשמור על הכונן הפנימי גם בנפילה מגובה כפול, של שישה מטרים.

ההדגמה המרשימה ביותר לעמידות הכונן התבצעה במטווח בלאס-ווגאס. הנתונים בכונן חולצו ממנו בשלמותם אחרי שהמדגימים ירו בו מטווח קצר למדי שש פעמים מרובה ציד בקוטר 12 גאוג'. החלק החיצוני שלו אמנם חורר, אולם לא נרשם כל אובדן מידע. מור אמנם לא טען שהכונן יכול לעמוד ביריות רובה, אבל אמר שזו הייתה דרך מעניינת להראות את עמידותו.

לאחר מכן נשלף ממחסן הנשק רובה M-16 אוטומטי שיכול לירות שישה כדורים בשנייה. ירייה אחת שרטה את הכונן והעיפה ממנו את הלוח האחורי שלו. אם היא הייתה פוגעת במרכז הכונן, היא הייתה, ככל הנראה, משמידה אותו, אולם מכיוון שפגעה רק בצד, מור עדיין הצליח להציג את כל התמונות שאחסן בכונן לצורך התצוגה.

הכונן הקשיח החדש כולל יציאת USB 3.0 וכן יציאת FireWire. כל דגם שרוכשים מהסדרה מגיע עם שנה של שירות אחזור נתונים. ניתן להרחיב אותו לשלוש שנים בעלות של 50 דולרים, או לחמש שנים בעלות של 100 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים