מנהל חטיבת השרתים במיקרוסופט פורש מתפקידו

בוב מוליה, שעובד במיקרוסופט מזה 22 שנים, יסיים את תפקידו ● מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, נימק ההחלטה בכך שהיא "נבעה מההכרה שכל פעילות עסקית מתאפיינת במחזורים, ושהגיעה העת שאנשים חדשים, בעלי כישורים אחרים, יובילו אותנו במחזורים אלה" ● בפתחה של 2011 נראה, כי הזעזועים במיקרוסופט נמשכים - וכעת נשאלת השאלה כמה זמן יוכל באלמר להמשיך ולכהן בתפקידו

ב-18 החודשים האחרונים הסתובבה הדלת במשרדיה הראשיים של מיקרוסופט (Microsoft) בקצב מסחרר – ולקראת שנת 2011 נראה, כי אחת המשאלות החשובות ביותר שיכולים היו מנהלי החברה לבקש היא שובה של היציבות. אולם, כבר בתום השבוע הראשון של השנה החליט סטיב באלמר, מנכ"ל החברה, שעל בוב מוליה, שעובד במיקרוסופט מזה 22 שנים, לסיים את תפקידו כמנהל החטיבה לשרתים וכלים. חטיבה זו מופקדת, בין השאר, על מוצרי חלונות סרבר (Windows Server).

באלמר קימץ בפרטים ביחס למניעים שהביאו אותו להחלטה. "ההחלטה נבעה מההכרה שכל פעילות עסקית מתאפיינת במחזורים, ושהגיעה העת שאנשים חדשים, בעלי כישורים אחרים, יובילו אותנו במחזורים אלה", כתב מנכ"ל מיקרוסופט בהודעה שהפיץ אתמול (ב') לעובדי החברה באמצעות הדואר האלקטרוני. "במקביל לחילופי המנהלים, החליט בוב לפרוש ממיקרוסופט בקיץ הקרוב", ציין. "הוא יוסיף למלא בפועל את תפקיד מנהל החטיבה לשרתים וכלים בזמן שנחפש מנהל חדש, בחברה ומחוצה לה".

מעיון במכתבו של באלמר עולות שאלות לא פשוטות: אפשר להבין ממנו שבאלמר ביקש ממנהל אחת החטיבות בעלות החשיבות האסטרטגית הגבוהה ביותר במיקרוסופט לפרוש מתפקידו על אף שעדיין לא נמצא לו מחליף, ושבמשך שישה חודשים – נצח במונחים של עולם ההיי-טק – יעמוד בראש החטיבה אדם שכבר הוחלט, כי יש למצוא לו מחליף.

ואולם, ביחס למנהיגותו של באלמר עולות שאלות קשות אף יותר: האם זה מקרה שמוליה מצטרף לרשימה שכוללת את נשיא החטיבה העסקית לשעבר, סטיבן אילופ, סגן נשיא לאסטרטגיית חלונות (Windows) לשעבר, מייק נאש, נשיא החטיבה לבידור ומכשירים לשעבר, רובי באך, מנהל תוכנית Genuine Software לשעבר, אלכס קוצ'יס, סגן נשיא בכיר בקבוצת חלונות לשעבר, ביל וגטה, וארכיטקט התוכנה הראשי, ריי אוזי – כולם מנהלים בכירים שפרשו בחודשים האחרונים ממיקרוסופט, או שהודיעו על כוונתם לפרוש ממנה.

לא יהיה זה מרחיק לכת לקבוע, כי ההנהלה הבכירה של מיקרוסופט איבדה את האמון ביכולתה של החברה לשגשג ולחדש בעידן שלאחר מחשבי ה-PC. כולם הגיעו למסקנה שהקיפאון אינו תורם לקריירה שלהם – וגם לא לחשבון הבנק שלהם.

לפני חמש שנים עמד השער של מניות מיקרוסופט על 28 דולרים. זהו בדיוק שערן גם היום. לעומת זאת, באותה תקופה עלה השער של מניות גוגל (Google) מ-465 דולרים ל-600 דולרים, וזה של מניות אפל (Apple) – מ-85 דולרים ל-341 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים