חוקרים פיתחו מעבד בן 1,000 ליבות

מדענים מאוניברסיטת גלזגו טוענים, כי המעבד שפיתחו מבצע משימות בקצב מהיר פי 20 מהמחשב השולחני המהיר ביותר ● לדבריהם, המעבדים יכולים להיחשב כאופציה ירוקה יותר, מאחר שהשבבים שבהם "לא משמשים במחשבים רגילים משום שקשה לתכנת אותם, אך עוצמת העיבוד שלהם גבוהה מאוד וצריכת האנרגיה שלהם נמוכה מאוד, בזכות המהירות הגבוהה"

מדענים מסקוטלנד מדווחים, כי יצרו שבב בעל 1,000 ליבות שמבצע משימות בקצב מהיר פי 20 מהמחשב השולחני המהיר ביותר כיום.

המדענים, מאוניברסיטת גלזגו, יצרו את המעבד בשיתוף עם מדענים מאוניברסיטת מסצ'וסטס בלואל. המדען שעמד בראש הצוות, ווים ונדרבאוהד, מתכוון להציג את תוצאות המחקר בסימפוזיון הבינלאומי למיחשוב יישומי שייערך בחודש מרס.

הם יצרו את השבב בעזרת מעגל משולב שמכונה Field-programmable gate array, שאותו ניתן להגדיר לפי הצורך – בניגוד למעגלים משולבים שמחווטים אותם מראש, בתהליך הייצור. מעגלים כאלה משמשים כיום בטלוויזיות פלזמה או LCD, וגם בנתבי רשת, אך כמעט שלא נעשה בהם שימוש במחשבים שולחניים או ניידים. המדענים חילקו את הטרנזיסטורים שבשבב ל-1,000 מעגלים נפרדים, שכל אחד מהם משמש כליבה עצמאית לעיבוד פקודות.

החוקרים נעזרו בשבב כדי לעבד אלגוריתם של תצורת הווידיאו Mpeg בקצב של 5 ג'יגה-בייט לשניה – קצב מהיר פי 20 לערך מזה של המחשב השולחני המהיר ביותר. "שבבים כאלה לא משמשים במחשבים רגילים משום שקשה לתכנת אותם, אך עוצמת העיבוד שלהם גבוהה מאוד וצריכת האנרגיה שלהם נמוכה מאוד, בזכות המהירות הגבוהה", ציין ונדרבאוהד. "משום כך, הם יכולים להיחשב כאופציה ירוקה יותר".

הם השיגו את הקצב המהיר באמצעות הקצאת זיכרון ייעודי לכל ליבה. זאת בניגוד למעבדים מרובי הליבות המוכרים כיום, שבהם חולקות כל הליבות באותם משאבי זיכרון – דבר שמאט את תהליך העיבוד הכולל.

ונדרבאוהד הזהיר, כי השבב שפותח הוא "שלב ראשוני ביותר להוכחת תפיסה" ונועד להמחיש את היכולת של הטכנולוגיה לפיתוח שבבים מהירים עבור מחשבים עתידיים. "אני מאמין שבעתיד נראה יותר מעבדים כאלה ושהם יהפכו לנפוצים יותר בשנים הקרובות", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים