HP עשויה להשיק בפברואר מחשב לוח עם webOS

מערכת ההפעלה שפותחה בפאלם, שנרכשה על ידי HP, תשמש את כל המכשירים הניידים של החברה, ובכלל זה מחשבי Netbook, טלפונים חכמים ומחשבי לוח ● HP לא אישרה את הדיווחים, אך הזמינה עיתונאים לאירוע שיעסוק במכשירי WebOS וייערך ב-9 בפברואר

HP עשויה להציג מחשב לוח עם מערכת ההפעלה webOS ב-9 בפברואר – כך על פי דיווחים שפורסמו אתמול (ג').

בדיווחים מתואר סרטון הדרכה שהפיצה HP לשותפיה הקמעונאיים במסגרת אסטרטגיה שהחברה מכנה The Big Idea. על פי האסטרטגיה, תשמש מערכת ההפעלה שפותחה בחברת פאלם (Palm), שנרכשה על ידי HP, את כל המכשירים הניידים של HP, ובכלל זה מחשבי Netbook, טלפונים חכמים ומחשבי לוח.

"אילו ניתן היה להפעיל את WebOS בטלפון, ובמחשב הלוח, ובמחשב Netbook … ליצור קשר בין כל המכשירים ולשתף ביניהם מידע … משפחה של מוצרים קטנים וידידותיים … לתקשורת עם העולם בדרכים חדשות ומלהיבות", אומר הקריין בסרטון הפרסומי, על פי הדיווחים של מי שצפו בסרטון.

HP עצמה לא אישרה את הדיווחים, אך הזמינה עיתונאים לאירוע שיעסוק במכשירי WebOS וייערך ב-9 בפברואר.

המהלך של HP, שמבססת את מחשב הלוח על מערכת הפעלה משלה, הוא בבחינת הימור. אפל (Apple) זכתה להצלחה  עם מחשבי iPad, המבוססים על מערכת ההפעלה iOS, גם בזכות הקהילה הנרחבת של המפתחים שמציעים יישומים למערכת ההפעלה שלה. יצרניות חומרה אחרות, ובהן דל (Dell) וסמסונג (Samsung), מציעות מחשבי לוח עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), שגם עבורה מוצעים יישומים רבים.

מיקרוסופט (Microsoft), השותפה של HP משכבר הימים, מצטרפת לחגיגה באיחור. מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, הציג אמנם מחשב לוח של HP עם מערכת ההפעלה חלונות (Windows) כבר בינואר 2009, בתערוכת CES בלאס-ווגאס, אך המכשיר לא הגיע, בסופו של דבר, לשוק, ונראה שכעת נפרדו דרכיהן של מיקרוסופט ו-HP בכל הקשור למחשבי לוח.

בענקית מרדמונד מתעקשים, כי חלונות היא מערכת ההפעלה הטובה והרב-תכליתית ביותר למחשבי לוח, אך לא מכבר הודתה החברה, כי תוכל להיות שחקנית משמעותית בשוק רק לאחר שתופיע הגרסה הבאה של המערכת, חלונות 8 (Windows 8). מיקרוסופט הודיעה, כי בכוונתה לפתח גרסה של חלונות 8 עבור מעבדי ARM, שעקב צריכת האנרגיה החסכונית שלהם נחשבים למעבדים הנבחרים בעולם מחשבי הלוח.

חלונות 8 אמורה להגיע לשוק רק ב-2012. עד אז עשויות אפל, גוגל ו-HP ליהנות משליטה בשוק מחשבי הלוח, שהם אולי תחום הצמיחה הלוהט ביותר בענף ההיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים