איטליה: תביעה ייצוגית כנגד מיקרוסופט על קשיים בקבלת החזרים

על פי התביעה, שהוגשה לבית המשפט במילאנו על ידי ארגון בשם ADUC, בהסכם השימוש של חלונות מצוין כי לאחר שהמשתמשים הפעילו את המחשב והחלו להשתמש בו, הם אינם זכאים עוד להחזר תמורת התוכנה ● מלבד זאת, טוענים התובעים, לצרכנים שרכשו מחשבים עם מערכת ההפעלה חלונות במתכונת OEM קשה יותר לקבל החזר מאשר למי שרכשו את מערכת ההפעלה בנפרד ומתקינים אותה בעצמם במחשב ● התובעים מבקשים לבטל את הסעיף בהסכם השימוש שדורש מהמשתמשים לפנות ליצרן OEM, במקום ישירות למיקרוסופט, כדי לקבל החזר

תביעה ייצוגית הוגשה כנגד מיקרוסופט (Microsoft) באיטליה, בטענה שקשה מאוד לקבל החזרים על עותקים של חלונות ששולבו במחשבים אישיים חדשים. התביעה הוגשה לבית המשפט במילאנו על ידי ארגון בשם ADUC. על פי כתב התביעה, בהסכם השימוש של חלונות (הסכם EULA) מצוין כי לאחר שהמשתמשים הפעילו את המחשב והחלו להשתמש בו, הם אינם זכאים עוד להחזר תמורת התוכנה.

מלבד זאת, טוענים התובעים, לצרכנים שרכשו מחשבים עם מערכת ההפעלה חלונות במתכונת OEM קשה יותר לקבל החזר מאשר למי שרכשו את מערכת ההפעלה בנפרד ומתקינים אותה בעצמם במחשב. זאת משום שהם יכולים לסרב להסכם השימוש ולקבל החזר מהחנות שבה רכשו את מערכת ההפעלה, בניגוד למי שרכשו מחשב וצריכים לפנות ליצרן OEM, תהליך שכבר הוכח בעבר כי הוא קשה מאוד.

התובעים מבקשים לערוך דיון בתביעה ולבטל את הסעיף בהסכם השימוש שדורש מהמשתמשים לפנות ליצרן OEM, במקום ישירות למיקרוסופט, כדי לקבל החזר.

בתגובה נמסר ממיקרוסופט כי הסכמי הרישוי של החברה עם יצרני OEM אינם בלעדיים, ומשום כך יכולים המשתמשים "לרכוש מחשבים ללא חלונות, או ללא שום מערכת הפעלה", אך את ההחזרים יש לבקש מיצרנית OEM ולא ממיקרוסופט עצמה. "לקוחות שרכשו מחשב מיצרן OEM עם חלונות בהתקנה מראש, ורוצים להחזיר את המחשב ו/או את התוכנה שהותקנה מראש, צריכים לפנות ליצרן OEM ולא למיקרוסופט עצמה", הדגישה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים