מק'אפי מסכמת עשור: הרשתות החברתיות והניידים הגדילו את נפח הפשיעה המקוונת

"הפשיעה המקוונת צמחה בעשור האחרון בקצב מהיר, כשהיא גורמת נזק של מאות מיליוני דולרים בכל שנה", נכתב בדו"ח שפרסמה ענקית האבטחה ● "יש עליה ברמת התחכום של פושעי המיחשוב - מתולעת ‘I Love You' בשנת 2000 ועד לאיומים העכשוויים על הרשתות החברתיות", אמר מנהל מעבדות המחקר של מק'אפי ● בעתיד, לפי החברה, הפושעים המקוונים ימשיכו לבצע הונאות ו-"טריקים" ברשתות החברתיות, "להעלות את רמת התחכום וללבוש אופי אישי יותר"

העשור שהסתיים לפני כחודש התאפיין בשינוי במטרות של הפושעים המקוונים: אם בעבר הם ביצעו את פשעיהם לשם תהילה ופרסום, כיום הם עושים זאת על מנת לצבור רווחים כספיים – כך עולה מדו"ח חדש של מק'אפי (McAfee). עוד מצאו חוקרי ענקית האבטחה, כי הופעתן של הרשתות החברתיות והגידול הניכר בשימוש ברכיבים הניידים, המחשבים הניידים והטלפונים החכמים הגדילו את נפח הפשיעה המקוונת, בשל יצירת הזדמנויות חדשות עבור ההאקרים למיניהם.

בדו"ח, שנושא את הכותרת "עשור טוב לפשיעה המקוונת", נכתב ש-"העשור החולף היה עשור מרגש עבור משתמשי האינטרנט. ההתקדמות בתחום אפשרה לאנשים לתקשר, לשתף ולהוביל עסקים בדרכים שלא היו אפשריות בעבר. עם זאת, גם הפשיעה המקוונת התגברה בעשור האחרון, וצמחה בקצב מהיר, כשהיא גורמת נזק של מאות מיליוני דולרים בכל שנה".

לדברי דייב מרקוס, מנהל מעבדות המחקר של מק'אפי, "פשיעה מקוונת מהווה את אחד התחומים הרווחיים ביותר ובעלי הצמיחה המהירה ביותר בימינו. אנחנו מבחינים בעליה ברמת התחכום של פושעי המיחשוב – מתולעת ‘I Love You' בשנת 2000 ועד לאיומים העכשוויים על הרשתות החברתיות". הדו"ח מציין נתון של InternetWorldStats.com שלפיו בעשור האחרון צמחה כמות משתמשי האינטרנט בקצב מהיר – מ-361 מיליון משתמשים בשנת 2000 לכשני מיליארד ב-2010. "עם צמיחת אתרי הסחר האלקטרוני וההזדמנויות לרווחים, האינטרנט הפך לאוצר של כסף ומידע שהוכיח עצמו כמטרה להונאות מקוונות", מצוין בדו"ח.

במבט לעתיד, מק'אפי צופה, כי הפעילויות של הפושעים המקוונים יכללו המשך הונאות ו-"טריקים" ברשתות החברתיות, כגון: לינקים זדוניים, הצעות חברות מזויפות וניסיונות פישינג. "ההונאות צפויות לעלות ברמת התחכום שלהן וללבוש אופי אישי יותר", נכתב. "הסיבה לכך היא מידע אישי רב ערך שהגולשים מוסרים ברשת".

מק'אפי מסכמת עשור של פשיעה מקוונת

הדו"ח מציין כמה מאירועי אבטחת המידע הבולטים בעשור שחלף. כך, בשנת 2000 הופיעה התולעת I Love You, על שם שורת הנושא באי-מייל שבאמצעותו הגיעה. "התולעת הוכיחה את עצמה כאשר מיליוני משתמשים פתחו את הודעת דואר הזבל והורידו את הקובץ המצורף בשם 'מכתב אהבה', שהיה למעשה וירוס", כתבו החוקרים. נזקי תולעת זו הוערכו ב-15 מיליארד דולרים. ב-2004 הופיעה ברחבי הרשת MyDoom’s. על פי מק'אפי, "התולעת המהירה הזו מובילה מבחינת הנזק הכספי שגרמה, המוערך בכ- 38 מיליארד דולרים. היא הביאה להגבלת הגישה העולמית לאינטרנט בכ-10%, ובאתרים מסוימים אף ב-50% , תוך גרימת נזק כבד בשל אובדן הפרודוקטיביות ופגיעה במכירות האינטרנטיות".

עוד מציין הדו"ח את קונפיקר, שהופיעה ב-2007 ו-"השפיעה על מיליוני מחשבים ברחבי העולם. הופעתה מסמנת את התמקצעותם של פושעי המיחשוב. היא תוכננה כך שתוריד ותתקין נוזקות מאתרים שנשלטים על ידי כותבי וירוסים". הנזק שגרמה הוערך ב-9.1 מיליארד דולרים.

בין פעילויות ההונאה המקוונת מציינים החוקרים מכירת תוכנות אנטי וירוס מזויפות, פישינג ובניית אתרים מזויפים, בתקווה שגולשים יפלו למלכודת וימסרו את פרטי כרטיס האשראי שלהם, כמו גם מידע אישי אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים