סקר: ב-2011 – רוב המנמ"רים יטמיעו מערכות ענן פרטי ולא ציבורי

44% מהמשיבים ציינו, כי ישקיעו בענן במהלך השנה הקרובה ● 45% העדיפו את הענן הפרטי, ורק 15% - את הציבורי ● "ארגונים כבר לא מתלבטים האם הענן יהיה או לא, אלא בוחנים את הדרכים שבהם הם יכולים ליישם זאת", אמר סם גרוס, סגן נשיא יוניסיס, שביצעה את הסקר

השקעה במיחשוב ענן פרטי עומדת בראש סדר העדיפויות של כמחצית מהארגונים לגבי 2011 – כך עולה מממצאים של שני סקרים שנערכו ברשת ומתפרסמים במגזין eWeek. כך, 44% מהנשאלים השיבו, כי יעדיפו להשקיע במהלך השנה בענן, לעומת 24% שציינו שישקיעו במובייל והיתר – באבטחה. 45% מאלה שהציבו את הענן במקום הראשון ציינו, כי יטמיעו במהלך השנה ענן פרטי. 21% השיבו, כי הם בוחנים את הענן ההיברידי ורק 15% מסרו, כי הם מתעניינים בענן ציבורי.

הסקרים נערכו בחודשים האחרונים. בסקר הראשון, שנערך בסוף 2010, נתבקשו הנשאלים לדרג את יישומי הענן שלהם, ואילו בסקר השני, שנערך בתחילת ינואר 2011, הם נתבקשו לדרג את סדרי העדיפויות שלהם בהשקעה בענן במהלך השנה.

"ארגונים כבר לא מתלבטים האם הענן יהיה או לא. הם בוחנים את הדרכים שבהם הם יכולים ליישם זאת", אמר סם גרוס, סגן נשיא חברת מיקור-החוץ יוניסיס (Unisys), שביצעה את הסקר עבור המגזין.

ממצאי סקרים אלה תואמים את המסקנות של סקר שערכה נובל (Nobel) באוקטובר האחרון, שממנו עלה, כי ארגונים מפנימים שהענן כבר פה ולדעתם – זה הצעד ההגיוני הבא שהם צריכים לעשות. עוד העלה אותו סקר, כי השלב המקדים לפני יציאה לענן הוא השלמת תהליכי וירטואליזציה וקונסולידציה

על פי סקר אחר, שערכה מריל לינץ' (Merrill Lynch), שווי השוק של הענן הפרטי והציבורי גם יחד יעמוד ב-2011 על 160 מיליארד דולרים. עוד עלה מתוצאות אותו סקר, כי צפוי במהלך השנה גידול חד בביקושים ליישום אפליקציות של ענן בצורות שונות, מאחר שהחברות בשוק עוברות שלב – מלמידת השוק להיערכות להכרזות על שורה של שירותים ויישומים חדשים במהלך 2011.

כמו כן, בסקר שערכה גרטנר (Gartner) בקרב מנמ"רים נמצא שמרביתם השיבו שעד 2012 הם יישמו צורה זו או אחרת של מיחשוב ענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים