גוגל תגיע לפשרה בארצות הברית בפרשת ה-Wi-Fi

התובע הכללי והממונה על הגנת הצרכן בקונטיקט הודיעו, כי המדינה תנהל עם גוגל משא ומתן מחוץ לכותלי בית המשפט בפרשת איסוף הנתונים מרשתות Wi-Fi על ידי כלי הרכב שצילמו רחובות עבור שירות Street View ● עם זאת, התובע הכללי ציין, כי "לא נירתע ממאבק אם לא נשיג הסכם הולם בדרך של משא ומתן"

חברת גוגל (Google) ומדינת קונטיקט שבארצות הברית החליטו להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט בפרשת איסוף הנתונים מרשתות Wi-Fi על ידי כלי הרכב שצילמו רחובות עבור שירות Street View. תנאי הסכם הפשרה יסוכמו במשא ומתן. מדינת קונטיקט מייצגת בפרשה קואליציה של 50 מדינות.

בדצמבר הכריז התובע הכללי הקודם של קונטיקט, ריצ'רד בלומנטל, על חקירה אזרחית נגד גוגל, בטענה שכלי הרכב של החברה אספו נתונים מרשתות Wi-Fi במדינה. בסוף השבוע הודיעו התובע הכללי החדש של קונטיקט, ג'ורג' ג'ספן, והממונה על הגנת הצרכן במדינה, ג'רי פארל, כי ידונו על הסכם פשרה עם גוגל מחוץ לכותלי בית המשפט.

"אלה חדשות טובות עבור תושבי קונטיקט, משום שהפגיעה בפרטיות תיושב ללא צורך במאבק משפטי יקר וממושך", אמר ג'ספן. הוא הוסיף, כי "עם זאת, לא נירתע ממאבק כזה אם לא נשיג הסכם הולם בדרך של משא ומתן".

ארגון הצרכנים Consumer Watchdog הביע התנגדות להסכם פשרה עם גוגל. "אסור להגיע לפשרה סודית על הפגיעה הגדולה בהיסטוריה בפרטיות", אמר ג'ון מ. סימפסון, מנהל בארגון. לדבריו, "מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, חייב להעיד בשבועה בחקירה שיערוך הקונגרס בפרשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים