שמוליק אנג'ל, סימנטק: "למחצית מהעסקים הקטנים והבינוניים אין תוכנית פעולה למקרי אסון"

"ב-2010, ארגון SMB טיפוסי חווה שש השבתות של מערך ה-IT שלו, כשהסיבות העיקריות לכך הן תקיפות קיברנטיות, נפילות חשמל ואסונות טבע", אמר אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל ● הוא ציטט מחקר שערכה ענקית האבטחה, שלפיו העלות הממוצעת של השבתה בארגון קטן בינוני עומדת על 12,500 דולרים ליום ● לדבריו, "ארגוני ה-SMB טרם הכירו בהשפעה העצומה שעלולה להיות לאסון על עסקיהם; על אף אזהרות, נראה שרבים עדיין חושבים שלהם זה לא יקרה"

"על אף שארגוני SMB נתונים בסיכון, הם עדיין לא מקנים עדיפות למוכנות לאסונות, אלא רק לאחר שהם חווים אסון או אובדן נתונים. העלות של חוסר המוכנות היא גבוהה. לא רק שההשבתות עולות לארגוני ה-SMB אלפי דולרים, אלא הן גם גורמות ללקוחות לנטוש אותם", כך אמר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק (Symantec) ישראל.

אנג'ל פתח את האירוע השנתי שערך הסניף הישראלי של החברה עבור השותפים והמפיצים שלה בעולם ה-SMB. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ב') בווילה בגני התערוכה תל אביב.

אנג'ל ציטט בדבריו ממצאי מחקר שערכה סימנטק בסוף 2010 בקרב אלפי ארגוני SMB ולקוחותיהם ברחבי העולם. המחקר מדד את הגישות והנהלים של עסקים קטנים ובינוניים לקראת מוכנות לאסונות, ופורסם לפני ימים אחדים. מממצאיו עולה, כי ארגוני SMB רבים אינם מבינים את החשיבות של מוכנות לאסון. כך, 50% מהמשיבים ענו, כי אין להם תוכנית פעולה להיערכות בתחום, 41% השיבו כי מעולם לא חשבו לגבש תוכנית שכזו ו-40% ציינו, כי מוכנות לאסון אינה בעדיפות אצלם.

לדברי אנג'ל, "חוסר המוכנות הזה מפתיע, בהתחשב בכך שארגוני SMB רבים נמצאים בסיכון: 65% מהם חיים באזורים הרגישים לאסונות טבע. בשנה החולפת, ארגון SMB טיפוסי חווה שש השבתות של מערך המיחשוב שלו, כשהסיבות העיקריות הן תקיפות קיברנטיות, נפילות חשמל או אסונות טבע".

עוד הוא אמר, כי "המחקר מעלה שהמידע שמניע עסקים קטנים ובינוניים ממש אינו מוגן: פחות ממחצית מהארגונים מגבים נתונים באופן שבועי או לעתים תכופות יותר, אולם רק 23% מגבים את הנתונים מדי יום. 44% מהארגונים הקטנים והבינוניים השיבו, כי הם יאבדו לפחות 40% מהנתונים שלהם במקרה של אסון".

אנג'ל ציין נתונים נוספים מהמחקר, שלפיהם 50% מארגוני ה-SMB שהטמיעו תוכניות מוכנות לאסונות עשו זאת אחרי שחוו השבתה או אובדן נתונים, "אלא שרק 28% מהם בחנו בפועל את תוכניות ההתאוששות שלהם – רכיב שהוא קריטי למוכנות לאסון אפשרי".

הוא הסביר, כי חוסר המוכנות הזה "פוגע בעסקים: לאסונות עלולה להיות השפעה פיננסית משמעותית על ארגוני ה-SMB". כך, אמר, "העלות הממוצעת של השבתה לארגון קטן בינוני עומדת על 12,500 דולרים ליום. השבתות גורמות ללקוחות לעזוב: 54% מהמשיבים בקרב לקוחות SMB דיווחו שהם החליפו ספקי SMB בשל מערכות IT לא אמינות. מדובר בנתון הגדול ב-12% בהשוואה לשנה שעברה".

השבתות שכאלה, אמר אנג'ל, "עלולות פשוט להוציא SMB מהעסקים. כך, 44% מלקוחות ה-SMB דיווחו, כי ספקי ה-SMB שלהם הושבתו זמנית בגלל אסון. לקוחות אלה גם דיווחו על השלכות שליליות משמעותיות על העסקים שלהם". הוא המשיך באמרו, כי "כאשר ארגונים קטנים ובינוניים חווים השבתה, הדבר עולה ללקוחותיהם בממוצע 10,000 דולרים ליום. בנוסף לעלויות כספיות ישירות, 29% מהלקוחות איבדו נתונים חשובים כתוצאה מאסונות שפגעו בספקי ה-SMB שלהם".

"ארגוני ה-SMB טרם הכירו בהשפעה העצומה שעלולה להיות לאסון על עסקיהם. על אף אזהרות, נראה שרבים עדיין חושבים שלהם זה לא יקרה", סיכם אנג'ל. "אסונות קורים, וארגונים לא יכולים להרשות לעצמם להסתכן באובדן המידע שלהם, או, חמור מזאת, אובדן מידע קריטי של לקוחותיהם. תכנון פשוט יכול לאפשר לארגוני ה-SMB להגן על המידע שלהם במקרה של אסון, מה שיעזור להם לבנות אמון בקרב לקוחותיהם".

האירוע נערך תחת הקונספט "מצא את היהלום". בין המשווקים חולקו כוסות שמפניה ובתחתיתן שלושה יהלומים אמיתיים, והשאר – זרקונים. הזוכים קיבלו את היהלומים, שנבדקו על ידי יהלומנית שהייתה במקום ואישרה את אמיתותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים