אינטל תחליף ערכות שבבים עקב תקלה

עקב התיקון של ערכות השבבים מסדרה 6 המכונות Cougar Point יפחתו ההכנסות של ענקית השבבים ברבעון הראשון בסכום של 300 מיליון דולרים, מסרה החברה ● לדבריה, הבעיה קיימת רק במחשבים עם מעבדי Core i5 או Core i7 בעלי ארבע ליבות

חברת אינטל (Intel) גילתה שגיאה בתכנון של ערכות השבבים שתומכות במעבדי Core מהדור השני, שמכונים Sandy Bridge, ובעקבות התיקון, יפחתו ההכנסות של ענקית השבבים ברבעון הראשון בסכום של כ-300 מיליון דולרים, מסרה החברה.

אינטל עצרה את ההפצה של ערכות השבבים מסדרה 6, שמכונות Cougar Point ונלוות למעבדים החדשים שלה, שהושקו בתחילת החודש. זאת לאחר שהתברר, כי עקב שגיאה בתכנון נוצרת במשך הזמן בעיה בחיבורי SATA של ערכות השבבים – דבר שגורם לירידה בביצועים של הכוננים הקשיחים וכונני ה-DVD של המחשבים.

החברה החלה להפיץ את ערכות השבבים ב-9 בינואר. לדבריה, הבעיה קיימת רק במחשבים עם מעבדי Core i5 או Core i7 בעלי ארבע ליבות. על פי אינטל, מספרם של המחשבים שנרכשו עד כה עם מעבדים אלה "מועט יחסית".

אינטל תתחיל להפיץ גרסאות מתוקנות של ערכות השבבים ליצרניות של מחשבים ולוחות אם בסוף חודש פברואר, ומקווה לחזור לייצור בהיקף מלא בחודש אפריל. "לגבי יצרניות מחשבים ולקוחות נוספים של אינטל שרכשו ערכות שבבים שעלולות להיות פגומות, או מחשבים עם ערכות שבבים כאלה, תשתף החברה פעולה עם יצרניות OEM כדי לאסוף את ערכות השבבים הפגומות ולסייע בתיקון או בהחלפה של לוחות האם או המערכות", מסרה ענקית השבבים.

כאמור, בעקבות הפרשה צפויות ההכנסות של אינטל ברבעון הראשון לקטון בכ-300 מיליון דולרים, אולם בשנת הכספים כולה הן לא אמורות להיפגע. מתח הרווחים הגולמי ברבעון הראשון צפוי להיות נמוך ב-2% מהשיעור שצפתה אינטל ולעמוד על 61%. בשנת הכספים המלאה צפוי הרווח הגולמי להיות נמוך ב-1% ולעמוד על 63%. העלות הכוללת של תיקון ערכות השבבים והחלפת הערכות הפגומות עתידה לעמוד על כ-700 מיליון דולרים.

אף על פי שהפגיעה בהכנסות מועטה יחסית, תצטרך אינטל להשקיע מאמצים רבים כדי לשכנע את יצרניות המחשבים שמדובר במעידה חד פעמית ושניתן להוסיף ולבטוח בחברה אשר מוסיפה כל העת תפקודים חדשים לערכות השבבים, העריך גרג ריצ'רדסון, אנליסט מחברת Technology Business Research. האסטרטגיה של הוספת התפקודים באה לידי ביטוי ברכישות שביצעה אינטל בתקופה האחרונה – של מק'אפי (McAfee) ושל חטיבת הסלולר של Infineon technologies. "לא יהיה קל לשוב ולרכוש את אמון הלקוחות", אמר ריצ'רדסון.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוטי

    אני עם הערכת שבבים הזאת במחשב שלי ועם מעבד i5 ולא הרגשתי שיש תקלה. כנראה שממש התרגלתי לביצועים זוועה מאינטל...

  2. תומר

    האם מדובר על מחשבי I5 או רק שרתים? נייד עם מעבר I5 מושפע? תודה.

אירועים קרובים