פייסבוק תפתח את פלטפורמת התגובות לאתרים חיצוניים

ברשת החברתית מתכוונים להציע את מנגנון התגובות לאתרי חדשות, בלוגים ואתרי תוכן נוספים ● באחרונה גייסה פייסבוק מנהלים בכירים מניוזוויק ו-Daily Beast, וקיימה מגעים עם כמה מו"לים גדולים, חברות מדיה ובלוגים ● דובר פייסבוק מסר, כי "כעת נערכים מבחנים בבלוג של פייסבוק ובבלוג המפתחים, אך לפי שעה, איננו יכולים למסור פרטים נוספים"

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

באתר פייסבוק (Facebook) מבקשים להרחיב בשבועות הקרובים את מנגנון התגובות ולהציע אותו לאתרי אינטרנט מצד שלישי. המנגנון דומה במידה רבה למנגנונים קיימים שמציעות חברות דוגמת Disqus ,Intense Debate ,Echo ו-Livefyre.

יצוין, כי באחרונה גייסה פייסבוק מנהלים בכירים מניוזוויק (Newsweek) ו-Daily Beast, וקיימה פגישות עם כמה מו"לים גדולים. כן מנהלת הרשת החברתית מגעים עם כמה חברות מדיה ובלוגים.

דובר פייסבוק מסר, כי "על סמך משוב שקיבלנו ממפתחים לגבי שיפור תוסף התגובות, אנחנו בוחנים את התוסף המשופר, שכולל אמצעים לאימות זהות ורלוונטיות חברתית, מתוך שאיפה להגביר את התפוצה שלו. כעת נערכים מבחנים בבלוג של פייסבוק ובבלוג המפתחים, אך לפי שעה, איננו יכולים למסור פרטים נוספים".

טכנולוגיית התגובות של פייסבוק משמשת כבר כיום באתרים של עיתונים, בלוגים ושאר פרסומים דיגיטליים, באמצעות ממשקי API שמציעה הרשת החברתית. הכלי החדש יסייע לנהל את הרישום והפרסום, ויאפשר לפרסם את התגובות במקביל גם ב-"קיר" של פייסבוק ובדפי הפייסבוק של האתרים המקוריים.

הכלי יאפשר כניסה גם באמצעות שמות המשתמש והסיסמאות של גוגל (Google) וטוויטר (Twitter), ואף לסנכרן את התגובות בין פייסבוק לאתר המקורי. המשתמשים יזכו לדירוג מהימנות מצטבר, באחוזים, שיחושב על סמך מספר הלייקים ומספר הפעמים שבהם צוינה התגובה כמועילה או כזבל.

עם זאת, לא כולם מתלהבים מהחידושים. "בבלוגים קיימת מסורת ארוכה של תגובות אנונימיות. המנגנון של פייסבוק מחייב אימות זהות, והחדירה שלו לזירת התגובות תשים קץ לאנונימיות", אמר מרק רוטנברג, מנהל בכיר בארגון Electronic Privacy Information Center.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים