ארצות הברית: ערעור על דרישה להציג תכנים מחשבון פייסבוק של מושבע

קן רוזנפלד, פרקליט שמייצג מושבע בבית משפט אמריקני שנדרש למסור תכנים מחשבון הפייסבוק שלו, יגיש ערעור על הדרישה ● לטענתו, מדובר "בפגיעה קשה בחופש הביטוי, בצדק ובמערכת המושבעים עצמה"

קן רוזנפלד, פרקליט שמייצג מושבע שנדרש למסור תכנים מחשבון הפייסבוק (Facebook) שלו, הודיע, כי יגיש ערעור על הדרישה. הפרקליט ציין, כי דרישה לחשוף תכתובת פרטית ברשת החברתית היא בגדר "פגיעה קשה בחופש הביטוי, בצדק ובמערכת המושבעים עצמה".

הפרשה החלה במשפטם של חברים בכנופיית Killa Mob, שהורשעו בשנת 2008. מיד לאחר פסק הדין האשים אחד המושבעים מושבע אחר, ארתורו רמירז, בכך שהתייחס למשפט בפייסבוק. נראה, כי ההערות של רמירז היו תמימות – הוא התלונן, למשל, על כך שהמשפט משעמם, אך פרקליטי ההגנה מיהרו להגיש צו לחברת פייסבוק בדרישה לחשוף את כל התכנים בחשבונו.

בסוף השבוע הוציא השופט, מייקל קני, צו שמורה לרמירז לחתום תוך עשרה ימים על כתב הסכמה כדי לאפשר לפייסבוק לספק את התכנים הנדרשים. השופט כתב בהחלטה להוציא את הצו, כי "ברור שחוקי הפרטיות לא נועדו לאפשר למושבעים להפר את האיסור לדון בנושאים שקשורים למשפט".

אולם רוזנפלד, שמייצג את רמירז, טען שההחלטה מרחיקת לכת. "אין לבית המשפט סמכות להורות למושבע לחתום על כתב הסכמה", אמר. הוא ציין, כי "במידת הצורך, נגיש ערעור לבית המשפט העליון של קליפורניה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים