הכנסת תפרסם בקרוב שורה של מכרזי IT לייעול עבודת הח"כים; ההיקף: מיליוני שקלים

במפגש עם פורום C3 של קבוצת אנשים ומחשבים, הציג אריק פישל, מנהל מחלקת טכנולוגית מידע בכנסת, את תוכנית העבודה של האגף לשנה הבאה ● בין המכרזים: פרויקט מיחשוב תהליכי החקיקה הבין-משרדיים והצבתו על פלטפורמה אחת בענן, מנוע חיפוש חדשני לחשיפת החוקים שהכנסת מחוקקת, החלפת האתר של הכנסת ושדרוגו, ופיתוח מחדש של שלחן העבודה של הכנסת - "סנהדרין"

אגף טכנולוגיות המידע של הכנסת עומד לפרסם בקרוב שורה של מכרזי IT שנועדו לבצע שינויים מהפכניים בדרך עבודת הכנסת וכן בחשיפת העבודה של חברי הכנסת לציבור הרחב, כולל הנגשת מידע שעד כה לא היה חשוף לציבור. היקף כל המכרזים האלו מוערך בכמה מיליוני שקלים ותהליכי ההכנה למכרזים ואפיוני הפרויקטים מסתיימים בימים אלו. את הדברים הללו מסר אתמול (ג') אריק פישל, מנהל אגף טכנולוגיות מידע בכנסת.

פישל דיבר במפגש עם כ-100 חברי פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים, שהתארחו בכנסת. בפגישה השתתף גם עמנואל גז, מנמ"ר הכנסת, וכן יוסי צור, מנכ"ל חברת E-TYPE מקבוצת אומניטק, שפיתחה עבור הכנסת מנוע חיפוש ייחודי מבוסס מטה דטה.

הפרויקט הראשון אשר יבוצע בכנסת נקרא "ענני כבוד", ומטרתו ליצור פלטפורמה אחידה, נטולת נייר, בין כל הגורמים העוסקים בחקיקה. הפלטפורמה תהיה מבוססת על מיחשוב ענן, כאשר לדברי פישל בשלב זה לא ברור האם יהיה זה ענן מקומי או ענן ציבורי. "כיום תהליך החקיקה מבוזר בשורה של תהליכים, שאין תמיד קשר ביניהם. חלקם מבוססי נייר, ולעיתים אישור החוק תלוי בשליח על וספה שאמור להעביר את הנייר ממקום למקום, וקרה לא פעם שהוא הלך לאיבוד או עשה תאונה", אמר פישל.

בשלב הראשון יבוצע הפרויקט כפיילוט במזכירות הממשלה, משרד המשפטים והכנסת. התקציב שהוקצה לפרויקט הזה בלבד הוא חצי מיליון דולרים ולדברי פישל "זה חלק ממהפכת ניהול הידע שהכנסת עוברת בשנתיים האחרונות, בהובלתו של המנכ"ל דן לנדא".

פרויקט נוסף שמתוכנן לשנת 2011 הוא פרויקט חשיפת תהליכי החקיקה לציבור הרחב. לדברי פישל, "כיום יש מצב בלתי נסבל לפיו מי שרוצה לראות את החוקים שהכנסת חוקקה, צריך לשכור את שירותיהן של חברות חיצוניות (חברות הוצאה לאור המתמחות במשפטים. י.ק). לכן החלטנו לצאת בפרויקט חדש שיאפשר לכל אזרח לצפות בכל חוק, לקרוא את כל תהליכי החקיקה והמסמכים הנלווים אליהם".

בנוסף, יוכלו האזרחים לעקוב מקרוב אחר תהליכי החקיקה בתוך הוועדות. לדברי פישל, במסגרת פרויקט הגיעו למעלה מ-200 הערות של אזרחים וחמש מתוכן התקבלו על ידי הכנסת והביאו לשינוי סעיפים בחוק.

כמו כן מתכנן אגף המיחשוב לשדרג את אתר הכנסת, שנבנה לפני 15 שנה, ולהכניס בו אלמנטים חדשים שיהפכו אותו ליותר ידידותי. גם פרויקט זה יתבצע באמצעות מכרז חיצוני ואפיונים שונים שייעשו יחד עם צוות התיקשוב של הכנסת.

עמנואל גז, מנמ"ר הכנסת, אמר כי "מעבר לצורך בייעול עבודת חברי הכנסת ומתן כלים בידי המחוקקים שיוכלו לקבל החלטות נכונות, פועלת הכנסת במרץ להגברת החשיפה ומעורבות הציבור, הן במידע והן בביקורים פיסיים בכנסת". לצורך כך משלימה הכנסת את פרויקט "מרכז המבקרים", שינהל את כל הבקשות לביקורים בכנסת.

"הכוונה היא לייעל את התהליכים המסורבלים כיום", מסביר גז, "למעשה, בעוד זמן קצר כל אזרח יוכל לבקר בכנסת ובוועדות השונות מתי שירצה, אחרי שיבצע תהליך רישום פשוט יחסית ויקבל מענה מהיר על אישור כניסתו או דחייתה. בנוסף, בקרוב דיוני כל הוועדות יהיו בשידור חי, כך שכל אחד יוכל לצפות בדיון דרך האינטרנט, ואם לא יספיק אז יוכל לראות אותו ב-VOD", אמר גז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים