ג'ים קורגל, יבמ: "נחזק את מערכינו בתחום ענן המיחשוב באמצעות שותפינו העסקיים"

קורגל, מנכ"ל הקבוצה האחראית לקשרי יבמ עם ספקי תוכנה עצמאיים (ISV) ומפתחי תוכנה, אמר בכנס השותפים העסקיים של יבמ, שנפתח היום (ג') באורלנדו, כי "השקנו מיזם שנועד לתמוך בשותפים שיתמחו בתחום ענן המיחשוב. הכוונה הינה לסייע אקטיבית בפיתוח כישורי עובדים, שיווק, תוכניות טכניות ומאמצים לקידום מכירות של החברות משתפות הפעולה" ● לדבריו, "המיזם הנוכחי יסייע ללקוחות לזהות את הספקים המובילים של שירותי ענן ויסייע לשותפיה העסקיים של יבמ לעמוד בקשר הדוק יותר עם הלקוחות האלה"

"יבמ (IBM) מתכוונת להמשיך ולחזק מערכיה בתחום ענן המיחשוב, והיא מתכוונת להשיג זאת באמצעות שותפיה העסקיים" – כך אמר ג'ים קורגל, מנכ"ל הקבוצה האחראית לקשרי יבמ עם ספקי תוכנה עצמאיים (ISV) ומפתחי תוכנה, בכנס השותפים העסקיים של יבמ, שנפתח היום (ג') באורלנדו, פלורידה.

לדברי קורגל, "השקנו מיזם שנועד לתמוך בשותפים שיתמחו בתחום ענן המיחשוב. הכוונה הינה לסייע אקטיבית בפיתוח כישורי עובדים, שיווק, תוכניות טכניות ומאמצים לקידום מכירות של החברות משתפות הפעולה. כך יקל על אותם גורמים לנצל ההזדמנויות המבטיחות של ענן המיחשוב ההולך ומתרחב". עוד הוא אמר, כי "המיזם הנוכחי יסייע ללקוחות לזהות את הספקים המובילים של שירותי ענן ויסייע לשותפיה העסקיים של יבמ לעמוד בקשר הדוק יותר עם הלקוחות האלה, כמו גם בינם לבין עצמם, ובינם לבין יבמ".

בכנס צוטט סקר אותו ערכה יבמ לאחרונה, שממצאיו מעלים כי 91% מחברי רשת השותפים העסקיים והמפתחים שלה, DeveloperWork, מאמינים כי ענן המיחשוב יתפוס את מקומו של המיחשוב המבוסס על שרתים באתר הלקוח, כאמצעי המרכזי לאספקת שירותי מיחשוב כבר ב-2015.

אנשי יבמ העריכו במסגרת הכנס כי השוק העולמי בתחום ענן צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות. על מנת להיערך לקראת גידול זה, הם מהמרים בין היתר על שותפיהם העסקיים. לצורך כך בכוונתם לטפח 5 קבוצות שונות של חברות של שותפי אינטרסים שישענו כולן על הענן. ראשית, ספקי יישומים בסביבת ענן. אלה המציעים יישומים עסקיים במודל של מנוי, במתכונת דוגמת זו של אספקת תוכנה כשירות. שנית, חברות המתמחה בבניית ענני מיחשוב. המתכננים, בונים ומנהלים ענני מיחשוב בשירות לקוחותיהם. מדובר בפעילות הכוללת בדרך כלל גם שילוב עם תשתיות קיימות, בעננים ציבוריים, פרטיים והיברידיים.  הקבוצה השלישית תהיה של ספקי תשתיות ענן המציעים תשתיות או פלטפורמות כשירות, עליהן יכולים ספקי יישומים להפעיל ולהציע את היישומים האלה. הקטגוריה הרביעית הנה של משווקי שירותי ענן ציבורי המציעים שירותים משלימים דוגמת הדרכה ושילוב מערכות. לבסוף, כל אלה שמציעים מציעים כלים, שירותים וטכנולוגיות, דוגמת מערכות ניהול ענן, מערכות חיוב לקוחות ומערכות ניטור, המאפשרים שימוש יעיל יותר ורחב יותר בשירותי ענן.

לכל הקבוצות הללו, המתממשקות לענן המיחשוב מזוויות שונות, מציעה יבמ גישה למגוון רחב של משאבי תמיכה, המאפשרים לבנות, לשווק ולמכור פתרונות בתחום. לרשותם עומד  מנהל קשרים המספק תמיכה יום-יומית. הכוונה לעדכן משתפי הפעולה באסטרטגיה ובמפת הדרכים הטכנולוגית שלה. כמו כן לסייע במימון פיתוח עסקי ושיווק. בין השאר, מקיימת יבמ סדנאות פיתוח עסקי המיועדות לגופים הללו האלה, ומעמידה לרשותם כלים לפיתוח המלצות לבניית אסטרטגיית ענן, אותן יציגו בפני לקוחותיהם.

מעתה תפעל גם תוכנית הסמכה ראשונה מסוגה למשווקי תוכנה בתחום. הכוונה היא לתת עדיפות לגופים העומדים בדרישות התוכנית ובמבחני ההסמכה שלה. הרבה מישורי פעולה והרבה כוונות טובות, נותר רק לראות כיצד זה יעבוד בפועל.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופיר

    ברגע שהם יתחזקו בתחום ענן המחשוב, חבל על הזמן, נוכל לראות תוצאות יפות מבחינה כלכלית הלוואי

אירועים קרובים