נפרדנו כך: יבמ תמכור את שארית מניותיה בלנובו

הענק הכחול הודיע בסוף השבוע, כי יציע למכירה 4.3% ממניות יצרנית ה-PC הסינית, בשווי של 264 מיליון דולרים ● לנובו היא כיום יצרנית המחשבים האישיים הרביעית בגודלה בעולם, וכמות המשלוחים שביצעה עלתה ברבעון האחרון של 2010 בכ-20%

יבמ (IBM) תמכור את מעט מניות לנובו (Lenovo) שנותרו בידיה. החברה מסרה בסוף השבוע הודעה על כך לבורסה בהונג-קונג בסוף השבוע.

הענק הכחול מציע למכירה 4.3% ממניותיה של יצרנית ה-PC הסינית, בשווי של 264 מיליון דולרים. המכירה הנוכחית תיעשה על פי ערך פחות, של 3.5-4.1% משווי המניה של לנובו ביום שישי האחרון.

לנובו רכשה את חטיבת המיחשוב האישי של יבמ ב-2005, ובכך הפכה ליצרנית המחשבים השלישית בעולם, אחרי דל (Dell) ו-HP. במסגרת העסקה, קיבלה יבמ 18.9% ממניות לנובו, ואילו החברה הסינית שילמה 1.75 מיליארד דולרים, מתוכם 1.25 מיליארד עבור החברה, כשיתר הסכום נועד לכסות את גירעונה.

התהליך שהוביל למיזוג החברה האמריקנית, על 10,000 עובדיה, בחברה הסינית, שבה 9,200 עובדים, לא היה נטול קשיים. בדצמבר 2004 הביעה הוועדה להשקעות חוץ בארצות הברית דאגה לפיה הסינים ישתמשו ביבמ כבסיס לריגול תעשייתי. לבסוף, ניתן אור ירוק לעסקה.

במחצית השנייה של העשור סיפקה לנובו את מחשבי ThinkPad, ובמקביל – דיללה יבמ את אחזקותיה בחברה.

כיום, לנובו היא יצרנית המחשבים האישיים הרביעית בגודלה בעולם. ברבעון האחרון של 2010 עמד שיעור הצמיחה של כמות משלוחי המחשבים האישיים שביצעה על 20.6%, לעומת שיעור צמיחה של 3.4% של כלל הספקיות בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים